پژوهش کتاب کتاب صوتی آخرین سفر زرتشت - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

– کار، نوشتن و باز هم کار:
«فرهاد کشوری» داستان‌نویس ایرانی است که تابستان ۱۳۲۸ در شهرستان آغاجاری از استان خوزستان متولد شد. پس از آن‌که تحصیلاتش را در رشته‌ی علوم تربیتی به پایان رساند، قریب به ده سال، در روستاهای مسجدسلیمان به تدریس پرداخت؛ شهری که خود، ریشه در آن‌جا دارد. در سال‌های بعد، کشوری شغل‌های متفاوت و متنوعی را در چندین شهر تجربه کرد، تا این‌که سال ۱۳۸۹ به بازنشستگی رسید. در خلال تمام این سال‌ها، نوشتن هم بخشی از زندگی فرهاد کشوری بود. او نخستین داستانش را در سال ۱۳۵۱ به چاپ رساند و تا کنون، بیش از ده کتاب به قلم او منتشر شده است. «بچه آهوی شجاع» را برای کودکان نوشت و سه مجموعه‌داستان با نام‌های «بوی خوش آویشن»، «دایره‌ها» و «گره کور» هم از پسِ آن منتشر شدند. اما چندی بعد، او تمرکزش را بر نوشتن رمان گذاشت و کتاب‌های «شب طولانی موسا»، «کی ما را داد به باخت؟»، «آخرین سفر زرتشت»، «مردگان جزیره‌ی موریس»، «سورد مردگان»، «دست‌نوشته‌ها»، «صدای سروش»، «کشتی توفان‌زده» و «مریخی» نتایج تلاش‌های فرهاد کشوری در رمان‌نویسی هستند. آثار این نویسنده در طول سال‌ها دو بار نامزد «جایزه‌ی گلشیری» شدند، یکی در «جایزه‌ی مهرگان ادب» تقدیر شد و دیگر رمان او این جایزه را برای نویسنده به ارمغان آورد. «جایزه‌ی ادبی اصفهان» هم یکی از آثار او را برگزید.

– داستان زرتشت و زرتشتِ داستانی:
کشوری چاپ نخست «آخرین سفر زرتشت» را در سال ۱۳۸۶ منتشر کرد. این رمان، همان اثری است که در سال ۱۳۸۷، عنوان رمان سوم جایزه‌ی ادبی اصفهان را کسب کرد. داستان این رمان تلفیقی است از خیال و حقایق. اطلاعاتی که از زرتشت در درست داریم، آن‌قدر کامل نیست که بشود تمام و کمال شخصیت او را شناخت و به تصویر کشید. اما فرهاد کشوری با استفاده از معلومات موجود، تصویری از زرتشت ارائه کرده که هرچند بسیاری از گفت‌وگوهایش زاده‌ی خیال نویسنده است، اما کلام زرتشتِ رمان، از سنخ سخنان خود اوست. منبع اصلی نویسنده برای حقایق داستانش، کتاب کهن «دین‌کرد» یا «درس‌نامه‌ی دین مزدایی» بوده که در قرن نهم تدوین شده و در میان مباحث گسترده‌اش، از زندگانی زرتشت نیز سخن گفته است.

– «من آن روز آستان بوسیدم و بار سفر بستم، که سر در خانه‌ی جان کرد عشقِ خانه‌پردازت»:
«آخرین سفر زرتشت» به‌نوعی زندگی‌نامه‌ی فیلسوف و پیامبر پارسی است. داستان رمان از قربانی شدن گاوی توسط روحانیون مهرپرست آغاز می‌شود؛ منظره‌ای که هیچ به دیدگان زرتشت خوش نمی‌آید و او را به ترک قربان‌گاه وامی‌دارد. زرتشت نخست انزجار خود از این آیین و خرافاتش و تماشای رنج حیوانات را با خانواده‌اش در میان می‌گذارد. اما مخالفت خانواده با افکار زرتشت، راهی جز ترک شهر پیش روی این جوان نمی‌گذارد. این می‌شود که او با بیزاری از جهان پشت سر و عشقِ بی‌کران به حق و حقیقت پای در سفر می‌گذارد. سفر زرتشت تازه آغازی است بر فراگیری گنجی از دانش‌ها و شاگردی او نزد استادان بزرگ و در مسیر و در سفر است که راه روشن سعادت، خود را به زرتشت می‌نماید.

– کتاب صوتی آخرین سفر زرتشت:
نشر صوتی آوانامه با همکاری «گروه انتشاراتی ققنوس» نسخه‌ی صوتی کتاب «آخرین سفر زرتشت» اثر «فرهاد کشوری» را با اجرای «هوتن شاطری‌پور» تولید و منتشر کرده است.

ادامه…

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 222 views بار دسته بندی : تاريخ : 24 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.