پژوهش کتاب کتاب صوتی ابر مغز نیروی شگفت‌انگیز مغزتان را آزاد کنید - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

درباره کتاب صوتی ابر مغز: نیروی شگفت‌انگیز مغزتان را آزاد کنید

کتاب صوتی ابر مغز: نیروی شگفت انگیز مغزتان را آزاد کنید Super Brain، نوشته‌ی دیپاک چوپرا و با همکاری رودلف ایی تانزی، قصد دارد تا قدرت مخوف، نهان و فوق‌العاده‌ی مغز را به مخاطب نشان دهد.

بی‌شک یکی از عجیب‌ترین نمونه‌های خلقت خدا که هنوز نه‌ تنها برای عوام بلکه برای دانشمندان و متخصصان مجهول و سرشار از ابهام است، مغز انسان است. خیلی از افراد چه درگذشته و چه در حال حاضر عقیده دارند که ساختار مغز نخبگانی مانند انیشتین، داوینچی و شکسپیر که در حرفه‌ی خود سردمدار بوده‌اند، با ساختار مغز انسان‌های عادی که زندگی به‌شدت روتین و تکراری داشته‌اند، متفاوت است؛ اما این فرضیه به‌نوعی حذف صورت‌مسئله و گول زدن خود است، زیرا طبق تحقیقاتی که در سال‌های اخیر انجام‌شده است، ذهن نخبگان هیچ تفاوتی با ذهن انسان‌های عادی ندارد، تنها تفاوت آن‌ها با عوام، نحوه‌ی رفتار و استفاده‌ی آن‌ها از مغزشان است.

دیپاک چوپرا در این کتاب، به توانایی فوق‌العاده‌ی ذهن و مغز انسان‌ها بدون قائل شدن هیچ‌گونه تفاوت و برتری اشاره‌ کرده و قدرت خارق‌العاده‌ی آن را به افراد نشان میدهد. بنا به گفته‌ی چوپرا، مغز انسان تأثیر مستقیمی بر روی سلامت جسمانی، روانی و هم‌چنین آینده‌ی افراد دارد. درواقع مغز توانایی تکامل بالقوه‌ای را در درون خود دارد و این فقط بستگی به خود افراد دارد که این توانایی را بالفعل کنند، البته انسان در هر زمان و برهه‌ای از زندگی‌اش می‌تواند توانایی‌های خود را گسترش دهد و ما در جهان علم چیزی به نام مغز پیر یا سالخورده نداریم.

نگاهی به مطالب کتاب صوتی ابر مغز

در خلاصه‌ی کتاب ابر مغز عنوان می‌شود که ما به چهار شکل با مغزمان برخورد می‌کنیم:۱-به‌عنوان یک رهبر به او دستوراتی را می‌دهیم.۲-به‌عنوان یک مخترع از او انتظار خلاقیت و امتحان مسیرها و تجربیات جدید را در زندگی داریم.۳-به‌عنوان یک معلم از او انتظار یادگیری مهارت‌ها و چیزهای جدید را داریم.۴-به‌عنوان یک کاربر باید از مغز خود درست استفاده کرده و آن را در وضعیت مناسبی قرار دهیم. این چهار مورد، طیف مهمی است که فرق بین مغز روزمره و پایه با ابر مغز را مشخص می‌کند. درواقع اگر شما از مغزتان انتظارات مهم و هرچند عجیب نداشته باشید، نمی‌توانید خالق و رهبر مغزتان باشید، بلکه این مغزتان است که سلطه‌ی شما را در دست گرفته و نمی‌گذارد تا شما قدمی به جلو بردارید.

شاید برایتان چهار تقسیم‌بندی بالا مجهول باشد اما با توضیح مواردی از آن حتماً متوجه سادگی این موضوع در کنار عمیق بودنش می‌شوید. اگر شما به‌عنوان یک مخترع با مغزتان برخورد کنید، یعنی از آن انتظار کارهای جدید و خلاقانه دارید. دانشمندان یک تئوری جدید به نام «ده هزار ساعت» را عنوان کرده‌اند که این تئوری عنوان می‌کند که انسان اگر از مغز خود انتظار خلاقیت و ورود به حیطه‌هایی را داشته باشد که تا به الآن در آن‌ها ناتوان بوده و هیچ ذهنیتی از آن‌ها نداشته است، در این مدت‌زمان می‌تواند مغز خود را به‌گونه‌ای هدایت کند که به یک استاد در آن حیطه تبدیل شود، یعنی شما اگر به یک سیرک رفتید و چندین آکروبات کار را دیدید که بر روی طناب نازکی دوچرخه‌سواری می‌کنند، فقط کافی است که از ذهن و حافظه‌ی خود این خلاقیت را بخواهید و برای آن تلاش کنید، پس از مدت‌زمان کوتاهی شما یک آکروبات‌باز می‌شوید.

کتاب صوتی ابر مغز نوشته‌ی دیپاک چوپرا و همکاران اوست. این کتاب با ترجمه‌ی روان مریم تقدیسی و خوانش دل‌انگیز هوتن شاطری پور توسط ناشر مطرح و برجسته جیحون، در اختیار علاقه‌مندان قرارگرفته تا با خرید کتاب ابر مغز و شنیدن آن به‌صورت دیجیتالی، بتوانند با توانایی‌های فوق‌العاده‌ی مغز خود آشنا شوند.

در بخشی از کتاب صوتی ابر مغز می‌شنویم

این، معجزه‏‌ی کوچک و در عین حال شگفت‌‏انگیز طبیعت است. مغز انسان که آن را کائنات یک و نیم کیلویی هم می‏‌نامند، همه را به حیرت واداشته که حیرتی به‏‌جاست. هرچیزی که می‌‏بینید، می‏‌شنوید، لمس می‏‌کنید، می‏‌چشید و بو می‏‌کنید، بدون وجود مغز، از کیفیت‏‌هایی که می‏‌شناسید، برخوردار نیستند. هرچه را که در طی روز تجربه می‏کنید، قهوه‏ی صبح‏تان، عشقی که نسبت به خانواده‏تان احساس می‏‌کنید و ایده‏‌ی فوق‏العاده‏ای که در محیط کار به ذهن‏تان خطور می‏‌کند، انحصارا برای شما برنامه‌‏ریزی شده است. ولی بالافاصله با موضوعی حیاتی روبه‌‏رو می‌‏شویم. اگر دنیای شما منحصربه‌‏فرد و سفارشی و تنها مختص خودتان است، چه کسی پشت این خلاقیت چشم‌گیر وجود دارد؟ شما یا مغزتان؟ اگر پاسخ شما هستید، در این صورت راه خلاقیت‌‏های بزرگ‏تری در مقابل‏تان هموار است. اگر پاسخ مغز است، در این صورت شاید محدودیت‏های جسمانی حادی سر راهتان قرار داشته باشند. شاید ژن‌‏هایتان، خاطرات مسموم، یا حرمت نفس پایین شما مانع‏تان می‏‌شوند. شاید به‌‏دلیل انتظارات محدودی که آگاهی‏تان را کاهش داده، عقب مانده‌‏اید؛ هرچند که خودتان متوجه آن نیستید. واقعیت ماجرا می‏‌تواند هردو باشد. پتانسیل نامحدود یا محدودیت جسمانی. علم در مقایسه با گذشته با سرعتی حیرت‌‏آور در حال دست‏یابی به واقعیات جدید است.

هر ماه با دست‌آوردی جدید در این زمینه روبه‏رو می‏شوید. ولی در میان این پیشرفت‏‌های هیجان‌‏انگیز، انسان چه می‏‌شود؟ کسی که برای همه‏‌چیز وابسته‏‌ی مغز است. آیا این عصر طلایی به نفع مغز شما کار می‏‌کند؟ شکاف عمیقی میان این تحقیقات پیشرفته و واقعیت روزمره وجود دارد. در گذشته در یکی از دانشگاه‏‌های طب می‏‌گفتند انسان‏‌ها معمولا تنها از ۱۰ درصد مغزشان استفاده می‏‌کنند؛ ولی این عملا صحیح نیست. مغز انسان بالغ سالم، در تمام مدت با ظرفیت کامل خود می‏‌کند.

حتی پیشرفته‏‌ترین اسکن‏‌های مغزی موجود هم نمی‌‏توانند تفاوت قابل توجهی را بین مغز شکسپیر در حال نوشتن تک‏‌گویی هملت و شاعری تازه‌‏کار در حال نوشتن اولین غزل خود نشان دهند.

 آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی ابر مغز نوشته‌ی دیپاک چوپرا، رودلف ایی. تانزی بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روانشناسی و خودشناسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 773 views بار دسته بندی : تاريخ : 24 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.