پژوهش کتاب کتاب صوتی اصل گرایی - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

اصل را بچسپید و فرع را رها کنید.
کتاب «اصل‌گرایی» راهنمایی است برای یادآوری زندگی در زمان حال، کم کردن از کارهای غیرضروری و رسیدگی به امور ضروری و واقعا مهم.
این کتاب نوشته گِرگ مک‌کیون است. در این کتاب صوتی مک‌کیون به صراحت به شنونده می‌گوید: «اصل را بچسبید و فرع را رها کنید» و در سراسر کتاب به بیان راهکارهایی برای اجرای این اصل مهم می‌پردازد.
نویسنده ابتدا مفهوم «اصل‌گرایی» را برای خواننده یا شنونده توصیف می‌کند و به بیان ساده می‌گوید راه و رسم اصل‌گرایی، دنبال کردن بی‌وقفه این شعار است: «کمتر ولی بهتر». به این مفهوم که برای رسیدن به بالاترین سطح اثربخشی باید دست از تلاش برای انجام همه کارها برداریم و فقط امور به‌واقع مهم را انجام دهیم.
مک‌کیون برای تشخیص و تعیین کار مهم از اولویت‌بندی سخن به میان می‌آورد و اینکه باید بتوانیم تنها و تنها یک اولویت تعیین کنیم و اولویتها را رها کنیم و انرژی و زمان را صرف یک اولویت کنیم تا با تمرکز روی آن به بیشترین بازدهی برسیم.
نویسنده همچنین معتقد است اصل‌گرایان هدف روشنی دارند و در تمام مسیر پیگیرانه آن را دنبال می‌کنند و وقتی شفافیت بالایی وجود دارد افراد شکوفا می‌شوند.
اصل‌گرایان از دید مک‌کیون هر زمان متوجه ضرر می‌شوند جلوی آن را می‌گیرند و در دام تعهد گیر نمی‌کنند زیرا از اعتراف به شکست نمی‌ترسند و هزینه بیشتری برای راهی که ضرر کرده نمی‌پردازند.
زندگی اصل‌گرایانه زندگی بدون پشیمانی‌یست زیرا وقتی اولویت را بر اساس اهمیت در لحظه، به درستی تعیین کرده‌ایم و زمان و انرژی را صرف تلاش برای انجام آن کرده‌ایم دیگر جایی برای پشیمانی نخواهد بود.
اگر می‌خواهید یک‌بار برای همیشه کمد شلخته‌ی زندگی و شغل‌تان را سر و سامان دهید این کتاب را بشنوید.

– در بخشی از کتاب صوتی «اصل‌گرایی» با صدای حمید محمدی می‌شنویم:
«اصل‌گرایی یعنی خلق سیستمی برای رسیدگی به کمد زندگی‌مان. اصل‌گرایی فرآیندی نیست که مثل مرتب کردن کمد، یک‌بار در سال، یک‌بار در ماه یا حتی یک‌بار در هفته زیر بارش بروید. اصل‌گرایی نظمی است که همیشه وقتی بناست درباره «بله» گفتن یا مودبانه «نه» گفتن تصمیم بگیرید، از آن استفاده می‌کنید. روشی است برای انجام موازنه‌های سخت میان انبوه چیزهای خوب و معدود چیزهای واقعا عالی.»
کتاب «اصل‌گرایی» با صدای حمید محمدی مجری و گوینده با سابقه رادیو و تلویزیون شنیداری شده است. کتاب «زمین فوتبال، زمین جنگ» پیش‌تر با صدای او در نوین کتاب تولید و منتشر شده است.

– برخی سرفصل‌های کتاب صوتی «اصل‌گرایی» عبارتند از:
فصل اول: اصل‌گرایی چیست؟
فصل دوم: انتخاب، قدرت شکست‌ناپذیر انتخاب
فصل سوم: تشخیص، بی‌اهمیت بودنِ تقریبا همه‌چیز
فصل چهارم: موازنه، کدام مشکل را می‌خواهم؟
فصل پنجم: فرار، مزایای خارج از دسترس بودن
فصل ششم: بنگرید، چیزهایی را که واقعا اهمیت دارند ببینید،
و…

ادامه…

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 149 views بار دسته بندی : تاريخ : 24 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.