پژوهش کتاب کتاب صوتی نام ناپذیر - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

بکت قصد داشته به دو کتاب مالوی و مالون می‌میرد قناعت کند. اما ده ماه بعد تصمیم می‌گیرد نام ناپذیر را به عنوان حلقه سوم به دو اثر قبلی بیفزاید. کار نوشتن نام ناپذیر ۲۹ مارس ۱۹۴۹ شروع شد و نه ماه طول کشید تا پیش نویس اولش آماده شود . برای آن عده از منتقدان که به خوانش‌های فلسفی گرایش دارند.
نام ناپذیر جایگاه خاصی دارد و در بر گیرنده مجموعه‌ای از مضامین و احوال‌های بکتی است. دیگر موجودات و مخلوقات بکت، در عرصه ادبیات داستانی، قبل و بعد از نوشتن این رمان، به همراه مالوی و مالون، گرد نقطه تقارن این رمان می‌گردند. با این که خوانش‌های فلسفی از سه گانه بکت همچنان اغوا کننده اند نباید فراموش کرد که سه گانه او بیش از هر چیزی رمان ست، نه مانیفست فلسفی یا سیاسی.

داستان نام ناپذیر کتابی عجیب است. در این کتاب پیرنگ و شخصیت و داستان و علیت تماما از میان رفته‌اند و تنها چیزی که از ادبیات باقی مانده تلاش مذبوحانه‌ای برای تقلای بیان خودش است؛ حقیقتی که خود راوی رمان نیز در جای جای رمان به هولناکی آن را بیان می‌کند. شخصیت این داستان در آستانه‌ی مرگ قرار دارد کتاب را با بحث‌های فلسفی آغاز می‌کند اما در ادامه داستان به هیچ و پوچ می‌رسد…

ادامه…

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 92 views بار دسته بندی : تاريخ : 9 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.