درباره مهارتهای هوش کسبوکار
انسان بهعنوان موجودی پیچیده دارای انواع مختلفی از هوش است که هر یک در زندگی وی تأثیر خاص خود را دارند؛ در نتیجه باید در مورد تأثیر آنها در زندگی و موفقیت حرفهای آشنایی یافت. در مباحث مربوط به موفقیت در مدیریت کسبوکار، کاربرد علوم روانشناسی و اجتماعی غیرقابل انکار است. هوش کسبوکار، یکی از مباحث مطرح در این زمینه است که در کتاب حاضر به آن پرداخته شده است. موضوع مهم این است که هوش یک پدیده غیرقابل تقویت نیست و هر فردی میتواند آن را در خود تقویت کند؛ بهعبارت دیگر، هوش اکتسابی، قابل فراگیری و آموزش است؛ البته برخی افراد نیز ذاتاً و بدون کمترین نیاز به تمرین و آموزش دارای حد بسیار بالایی از هوش ذاتی و ضریب هوشی(IQ) هستند. با این وجود برای بهبود هوش کسبوکار، آموزشهایی وجود دارد که میتوان این مهارت و توانایی را با استفاده از فنون اصولی در خود بهطور قابل ملاحظهای تقویت کرد. افرادی که هوش کسبوکار بالایی دارند میتوانند رفتارها و احساسات خود را در محیط کار و زندگی شخصی کنترل کنند و بر دیگران نیز تأثیرگذارند. افزایش هوش در حوزه کسبوکار نوعی مهارت است که میتوان با کسب دانش و فراگیری مهارتهای کاربردی، عملی و تلاش در جهت بهبود آن مهارتها به این مهم دست یافت. هوش کسبوکار نه تنها برای مدیران، رهبران و عاملان کسبوکار کارساز و حائز اهمیت است؛ بلکه برای همه افراد در ارتباطات انسانی، اجتماعی و اقتصادی بهعنوان عامل مهم شایستگی و توانمندی فردی در بروز رفتارهای خردمندانه و هوشمندانه بهشمار میرود. هوش کسبوکار در دنیایی که دائماً در حال تغییر و تحول است، یک ابزار ضروری ارائه راهحلهای ویژه برای نیازها و شرایط متفاوت است. در کتاب حاضر، داشبوردی از راهنمای مهارتهای بهبود هوش کسبوکار بهصورت چکلیست آسیبشناسی این مهارتها با استفاده از مدلهای مطرح، ارائه شده است که به شناخت نقاط قوت و ضعف افراد کمک مینماید تا در راستای بهبود و ارتقای آن مهارتها اقدامات لازم صورت گیرد. با اجرای فرمانهای ارائه شده در این کتاب، خود را بهتر بشناسید و در مسیر موفقیت و تعادل در زندگی کاری و شخصی گامی مؤثر بردارید و درنتیجه بهعنوان عضوی از جامعهی حرفهای، شاهد رشد کسبوکار و بهرهوری در سازمان یا شرکت خود باشید.
ادامه…
بستن