پژوهش کتاب کتاب مذاکره - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

برایان تریسی:

«مذاکره کردن یا نکردن، مصالحه کردن یا نکردن، و تلاش در جهت آشتی دادن و هم سو کردن منافع متضاد، از فعالیت‌های عمده و اساسی زندگی بشر به شمار می‌آیند. توانایی شما در مذاکره می‌تواند تفاوتی چشمگیر در زندگی شخصی و حرفه‌ای‌تان و همچنین در روابط و تمام دادوستدهای زندگی روزمره‌ی شما ایجاد کند.»

درباره کتاب مذاکره

کتاب «مذاکره» نوشته‌ی «برایان تریسی» اثری جامع و اصولی درباره‌ی راه‌کارهای عملی و کاربردی مذاکره است که برای همه‌ی افراد خصوصاً افراد فعال در حوزه‌ی کسب‌وکار بسیار مفید و اثربخش است. این نویسنده بر این باور است که مذاکره‌یک فن و مهارت آموختنی است و می‌توان با تمرین به مذاکره‌کننده‌ای توانمند و تأثیرگذار تبدیل شد. مذاکره با دیگران یک گفت‌وگو نتیجه‌بخش است که می‌توان برای ایجاد تفاهم با دیگران در جهت افزایش بازدهی و بهره‌وری از آن استفاده کرد. از طریق یک مذاکره‌ی حرفه‌ای و اصولی می‌توان به موفقیت و استفاده‌ی بیشتر از توانایی‌ها و امکانات دیگران رسید و برای مشکلات راه‌حل پیدا کرد. مذاکره فرآیندی مهم و بسیار تأثیرگذار است که در روابط شخصی نیز بسیار پرکاربرد است و افراد بهتر است چگونگی مذاکره‌ی درست را آموزش ببیند.

«برایان تریسی» مرد شماره‌ یک موفقیت کتاب «مذاکره» را با زبانی ساده و روان نوشته است که اصول ساده اما بسیار کاربردی در جهت یک مذاکره‌ی سودبخش را ارائه می‌کند. او این اثر را براساس سال‌ها تجربه‌اش درزمینه‌ی اصول موفقیت، مدیریت و فروش گردآوری کرده است که برخی از فصل‌های آن عبارت‌اند از «همه‌چیز قابل‌مذاکره است»، «روابط تجاری مادام‌العمر»، «تأثیر برداشت و تلقی»، «از خواست‌های خودآگاه باشید»، «طرح مذاکراتی دانشگاه هاروارد»، «نیروی تلقین در مذاکره»، «فنون مذاکره درباره‌ی قیمت» و «مذاکره‌کننده‌ی موفق».

درباره برایان تریسی

«برایان تریسی» Brian Tracy نویسنده و سخنران انگیزشی در تاریخ ۵ ژانویه سال ۱۹۴۴ در ونکوور در خانواده‌ای ضعیف به دنیا آمد. او کودکی کنجکاو بود و مدرسه را رها کرد و به مشاغل گوناگون مشغول شد. او ابتدا در نوجوانی به شستن ظرف و نظافت کاری در هتل مشغول شد و پس از آن حرفه‌های دیگر همچون چوب‌بری و دامداری را تجربه کرد. او در بیست‌سالگی به‌عنوان کارگری ساده همراه کشتی نروژی به سفری طولانی رفت که زندگی او را تحت تأثیر قرار داد. او به کشورهای دیگر سفر کرد و مشاغل جدید را امتحان کرد و با زبان و فرهنگ‌های متفاوت آشنا شد و در سن کم به تجربیات باارزش و مهمی دست یافت.

«برایان تریسی» از جوانی کار فروش را آغاز کرد و توانست در مدت‌زمان کوتاهی به موفقیت چشم‌گیری برسد. او به دنبال پاسخی برای راه موفقیت مسیری پرفرازونشیبی را طی کرد و به تجربیات خوبی رسید. او برداشت‌ها و تجربیاتش در این مسیر را به‌صورت مکتوب درآورد و کتاب‌های فراوانی منتشر کرد. او تا امروز سخنرانی‌های زیادی در حوزه‌ی موفقیت و مدیریت برگزار کرده است که در سراسر دنیا مخاطب دارد. او الهام‌بخش بسیاری از افراد است و امروزه به‌عنوان یکی از شخصیت‌های فعال حوزه‌های تجارت و کسب‌وکار ازجمله رهبری، فروش، مدیریت مؤثر و استراتژی کسب‌وکار شناخته شده است و کتاب‌های به زبان‌های زیادی ترجمه شده‌اند. او بیش از هفتاد کتاب به چاپ رسانده است که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از «۲۱ اصل مطلقاً شکست‌ناپذیر مذاکره» با ترجمه‌ی «اشرف رحمانی»، « آموزش‌های برایان تریسی، ترمز را رها کن!» با ترجمه‌ی «کورش طارمی»، «معجزه انضباط فردی» با ترجمه‌ی «محمد اسکندری»، «۲۱ رمز موفقيت میلیونرهای خودساخته» با ترجمه‌ی «منیرالدین اعتضادی» و «هدف» با ترجمه‌ی «غلامرضا صادقی» که نسخه‌ی الکترونیک آن‌ها نیز در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است.

در بخشی از کتاب مذاکره می‌خوانیم

جرارد نایرنبرگ استاد سابق مذاکرات حرفه‌ای، زمانی گفته است که مقصود از مذاکره رسیدن به توافق به نحوی است که منافع تمامی طرف‌ها به نحوی تأمین شود که آن‌ها باطناً مشتاق به اجرای تعهدات خود و مایل به انجام مذاکرات و معاملات آتی با همین شرکا باشند.

بیایید این سخن نایرنبرگ را به اجزای تشکیل‌دهنده‌ی آن تقسیم کنیم. بخش نخست، «رسیدن به توافق» بدان

معناست که هدف مذاکره‌ی جاری برد یا باخت یا شکست دادن طرف مقابل نیست، بلکه هدف رسیدن به‌نوعی توافق به هر شکل است.

زمانی که هر دو طرف مذاکره، جریان گفتگو را با نیت صمیمانه برای یافتن راهی در جهت توافق آغاز می‌کنند، رفتار هر دو طرف برخلاف مذاکره‌ی یک‌مرتبه‌ای کاملاً متفاوت و نتایج آن اغلب بسیار بهتر خواهد بود.

بخش دوم این تعریف می‌گوید: «… به‌نحوی‌که نیازهای طرف‌های مذاکره تأمین شود…» یعنی هر یک از طرف‌های قرارداد نیازهایی دارد که با دیگری متفاوت است؛ و این نخستین دلیل انجام مذاکره به‌طورکلی است. برای توافق دیر یا لازم است که هر دو طرف راه‌هایی را بجویند که نیازهای اساسی طرف دیگر را تأمین کند.

رضایت هر دو طرف مذاکره باید حاصل شود

سومین بخش این توصیف می‌گوید: «… تا جایی که باطناً مشتاق به اجرای تعهدات خود باشند.» این یعنی هر دو طرف به حدی از نتایج مذاکره راضی باشند که تمایل داشته باشند روند و جریان کار موفقیت‌آمیز باشد و همه به اجرای تعهدات ذکرشده در قرارداد تمایل داشته باشند تا همگی از پیامدها و نتایج مذاکره بهره‌مند شوند.

روزی مشغول گفتگو با یک مدیر اجرایی باسابقه در یک موسسه‌ی بزرگ آموزشی بودم. او درنهایت غرور به من گفت موسسه‌ی او با یک شرکت نشر کتاب مذاکرات بسیار خوبی انجام داده است. او آن‌چنان به ناشر فشار آورده بود که وادارش کرده بود مساعدت‌ها و امتیازاتی را بپذیرد که ازآنچه برای سایر پدیدآورندگان یا شرکت‌های طرح و توسعه قائل می‌شده‌اند، بسیار بیشتر بود.

من تصادفاً در آن زمان یکی از سفارش‌دهندگان به آن ناشر بودم و هنگامی‌که شنیدم آن مرد توانسته است با شرایطی بسیار بهتر ازآنچه من طی سال‌ها انجام داده بودم، با ناشر وارد مذاکره شود، بسیار متعجب و شگفت‌زده شدم.

وقتی با مدیر آن موسسه تماس گرفتم، او به من توضیح داد که شرکت موردبحث، در هنگام مذاکره بسیار سرسختی نشان داده و بر خواسته‌هایش پافشاری کرده است. آن‌ها هیچ تمایلی برای انعطاف‌پذیری و مصالحه نشان نداده بودند.

ترجمه کتاب مذاکره به زبان فارسی

کتاب «مذاکره» اثر «برایان تریسی» را «لیلی مشایخ» به فارسی ترجمه کرده و آن را «نشر لیوسا» سال ۱۳۹۲ منتشر کرده است. نسخه‌ی الکترونیک این اثر در این صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. «لیلی مشایخ» مترجم این اثر، کتاب‌های حوزه‌ی روانشناسی و موفقیت را ترجمه می‌کند و از ترجمه‌ی دیگرش می‌توان به کتاب‌ «نیروی اعتمادبه‌نفس» اثر «برایان تریسی» اشاره کرد که نسخه‎‌ی الکترونیک آن‌ در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 148 views بار دسته بندی : تاريخ : 24 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.