درباره کتاب بازاریابی به مثابه استراتژی
کتابی که در دست دارید، زیرمجموعهای از پیکرهی دانش بازاریابی محسوب میشود که به شناسایی و توصیف رویکردهایی نوین در بازاریابی میپردازد. این کتاب با تأکید بر بازاریابی به عنوان موتور تحول راهبردی شرکتها نشان داده است که بازاریابان در فرایند تصمیمسازیهای استراتژیک چه نقشها و مسئولیتهایی باید بپذیرند تا بتوانند جایگاه بازاریابی را در شرکتها حفظ و ارتقا دهند.
نویسنده معتقد است که بازاریابان نباید هرگز خود را در موضوعات تاکتیکی و اجرایی محدود کنند بلکه، آنها باید در شکل دادن به آینده و سرنوشت سازمانها نقش مؤثری را ایفا کنند. آنها باید درگیر فعالیتهای فرابخشی و فراملیتی شوند تا در ایجاد تحول در راهبردهای شرکت تأثیرگذار باشند.
تحول از تقسیمبندی سنتی بازار به تقسیمبندی استراتژیک، از بازاریابی در سطح کسبوکار به بازاریابی در سطح شرکت، مدل۳V، نوآوریهای ارزشآفرین و تحول در شبکههای توزیع از جمله راهبردهای مورد تأکید نویسنده بهمنظور نوسازی اندیشههای بازاریابی است؛ نوآوریهایی که سبب شده کتابی متفاوت و به لحاظ علمی با ارزش دراختیار علاقهمندان این حوزه قرار بگیرد.
ادامه…
بستن