پژوهش کتاب کتاب بازاریابی حسی - پژوهش کتاب

درباره کتاب بازاریابی حسی

مصرف‌کنندگان به‌طور مداوم در معرض سیل‌آسای پیامهای سنتی و مکرر تبلیغاتی قرار دارند. پیامهایی که آنها را به‌صورت روزمره بمباران می‌کند و دیدن برنامه‌های تلویزیونی آنها را قطع می‌کند یا در فعالیتهای روزانه بر سر راه آنها قرار می‌گیرد. این حقیقت را نمی‌توان نادیده گرفت که اگر یک آگهی تبلیغاتی را به دفعات کافی ببینید، احتمال به یاد آمدن آن جایی و زمانی در هنگام خرید، زیاد است. این بدان معنی نیست که مصرف‌کنندگان خرید می‌کنند، زیرا دارای یک ارتباط هیجانی واقعی با این برند هستند بلکه، معمولاً «فقط به این علت می‌خرند چون توجه آنها به برندی جلب شده که بلندتر فریاد زده است». اما این رویکرد قدیمی ارتباطات بازاریابی به‌سرعت در حال مردن است.
برندها بتدریج می‌آموزند که برای وفاداری مشتری و کسب ارزش مادام‌العمر از آنها بهای آن را نیز بپردازند. ارتباطات بین برندها و مشتریان هدف آنها در حال دگرگونی شدید است. عصر جدید بازاریابی، یعنی عصر بازاریابی حسی، مبتنی بر ارائه‌ی یک تجربه‌ی افسانه‌ای مرتبط با برند برای مشتریِ هدف است تا در زندگی او به ارزشی افزوده بینجامد و نهایتا به یادآوری برند از سوی مصرف‌کننده منجر شود؛ آن‌هم نه به این علت که برند بلندتر فریاد زده بلکه، به دلیل آنکه تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای مشتری فراهم کرده است.
ادامه…

بستن

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 315 views بار دسته بندی : مدیریت، بازاریابی و فروش تاريخ : 11 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها