پژوهش کتاب کتاب برنامه‌ریزی بازاریابی استراتژیک برای کسب‌وکارهای کوچک تا متوسط - پژوهش کتاب

نقد و بررسی کتاب برنامه‌ریزی بازاریابی استراتژیک برای کسب‌وکارهای کوچک تا متوسط

بسیاری از شرکت‌های کوچک در دوسال ابتدایی فعالیت خود با بحران روبه‌رو می‌شوند و درنهایت شکست می‌خورند. شرکت‌های بزرگ نیز از این خطر در امان نیستند و ممکن است پس از ده سال فعالیت با شکست روبه‌رو شوند. علت اساسی شکست بسیاری از کسب و کارها عدم وجود یک برنامه‌ریزی بازاریابی استراتژیک و نگاهی بلند مدت به فعالیت کسب و کار است. دیوید دبلیو اندرسون در کتاب برنامه‌ریزی بازاریابی استراتژیک برای کسب‌ وکارهای کوچک تا متوسط تجربیات ۳۰ ساله‌ی خود در امر بازاریابی محصولات و خدمات را به رشته‌ی تحریر درآورده است و در اختیار صاحبان صنایع و بازاریابان قرار داده است. این اثر خواندنی یک راهنمای جامع برای توسعه کسب و کارهای مختلف در اندازه‌ی کوچک تا متوسط است.

درباره‌ی کتاب برنامه ریزی بازاریابی استراتژیک اثر دیوید دبلیو اندرسون

در دنیای پر رقابت امروزی،‌ هر کسب و کاری که بدون برنامه مدون و بلند مدت وارد بازار رقابت شود، محکوم به شکست است. مدیریت استراتژیک با رویکردی بلند مدت به مدیران کمک می‌کند تا اهداف خود را در بازار مشخص کنند و گروه مشتریان خود را شناسایی کند و تاکتیک‌های مورد نیاز برای دستیابی به اهداف را تدوین کنند. در این میان، برنامه‌ریزی بازاریابی استراتژیک بخشی از مدیریت استراتژیک است که با ۳ فاکتور مکان، زمان و منابع ارتباط زیادی دارد. 

دیوید اندرسون که در تدوین برنامه بازاریابی استراتژیک متخصص است، در این اثر تئوری‌های بازاریابی و رویه‌های عملی را برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط ارائه داده است. این کتاب چهارچوب کلی یک برنامه بازاریابی را توضیح می‌دهد. این استانداردها از مهم‌ترین تاکتیک‌هایی است که در مدیریت کسب و کار باید رعایت شود. نویسنده به تعداد زیادی تئوری بازاریابی اشاره می‌کند که قابلیت اجرایی ندارند و ناکارآمدند بنابراین به یک راهنما برای تدوین برنامه بازاریابی استراتژیک احتیاج دارید.

کتاب برنامه‌ریزی بازاریابی استراتژیک، کتابی نیست که ساده از مطالب آن عبور کنید بهتر است در هنگام مطالعه از مطالب مهم یادداشت برداری کنید و نگاهی پرسشگرانه نسبت به دستورالعمل‌ها و راهکارها داشته باشید.

مروری بر فصلهای کتاب برنامهریزی بازاریابی استراتژیک

پیشگفتار

فصل یکم: نظریه بازاریابی

فصل دوم: تکالیف خود را انجام دهید

فصل سوم: رقابت موثر

فصل چهارم: شناسایی روندهای بازار

فصل پنجم: طرح بازایابی

فصل ششم: روش‌های رایج برای ارسال پیام به بازار

فصل هفتم: یک مدل کاری

فصل هشتم: یکپارچهسازی کل برنامهها

ترجمه‌ی کتاب برنامه ریزی بازاریابی استراتژیک به فارسی

دکتر ابوالفضل دانایی نویسنده، مترجم و استادیار گروه مدیریت رسانه دانشگاه آزاد اسلامی سمنان است. او در حوزه مدیریت مقالات متعددی را به رشته‌ی تحریر درآورده و ترجمه‌ی کتاب‌های معتبری را بر عهده داشته است. از آثار ترجمه شده توسط ابوالفضل دانایی می‌توان به کتاب‌های «تصمیم‌گیری» و «تیم‌سازی» و «ارتباطات توسعه در جهان سوم» اشاره کرد. دکتر ابوالفضل دانایی با همکاری امیر احسانی کتاب «برنامه‌ریزی بازاریابی استراتژیک برای کسب‌ وکارهای کوچک تا متوسط» را ترجمه کرده و نشر تیسا، انتشار آن را برعهده داشته است.

چرا باید کتاب برنامه ریزی بازاریابی استراتژیک را خواند؟

کتاب برنامه ریزی بازاریابی استراتژیک در دسته‌ی کتاب‌های مدیریت استراتژیک و کارآفرینی قرار دارد. این کتاب برای گروه سنی بزرگ‌سال مناسب است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب ۱۵۷ صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه ۲۰ دقیقه می‌توانید این کتاب را در ۸ روز بخوانید. کتاب برنامه ریزی بازاریابی استراتژیک جزو کتاب‌های کم حجم و کوتاه با موضوع برنامه ریزی بازاریابی استراتژیک و برنامه ریزی بازاریابی استراتژیک است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی برنامه ریزی بازاریابی استراتژی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب برنامه ریزی بازاریابی استراتژیک می‌خوانیم

همه چیز در حال تغییر است. راهی جز پذیرش تغییرات وجود ندارد. برای موفقیت در کسب‌وکار لازم است شرایط شما با بازار تغییر کند. کسانی که به جای پذیرش تغییر، در مقابل آن مقاومت می‌کنند. غالبا محکوم به شکست هستند.

با شناخت و پذیرش تغییر می‌توانید سازمان خود را به سطوح بالاتری از موفقیت هدایت کنید. اگرچه نگاه به تغییرات در آینده مهم است. ولی درک رخدادهای بازار فعالیت شما، در منطقه جغرافیایی در طول ۱۵-۲۰ سال گذشته نیز بسیار بااهمیت است. آیا بازار تغییر کرده است؟ چگونه روند تغییرات بازار بر تجارت شما و بر کسب و کارهای مشابه. تأثیر گذاشته است؟ اگر شما دارای یک تجارت تک‌محصولی هستید و یا یک واحد خدماتی را اداره می‌کنید که صرفا یک نوع خدمات ارائه می‌دهد، لازم است از هر تغییر تکنولوژیکی که ممکن است شما را از صحنه رقابت حذف کند مهم نیست چگونه، آگاه باشید.

برای مثال، تولید کننده‌هایی را در نظر بگیرید که نوارهای کاست تولید می‌کردند. در سال ۱۹۸۱ با ظهور دی وی دی، این شرکها با تهدید بزرگی روبهرو شدند. خبرگان این صنعت بر این عقیده بودند که فروش دی‌وی‌دی، جای فروش نوار کاست را خواهد گرفت. آیا رسالت این شرکت‌ها اجازه می‌داد تا تکنولوژی خود را به سوی تولید دی‌وی‌دی تغییر دهند؟يا باید خط تولید محصول قدیمی را حفظ می‌کردند و یا حتی بدتر، از تغییر دوری می‌کردند؟ با پرداختن به نوع صنعتی که در آن فعالیت دارید و پیشبینیهای خبره در این صنعت، میتوانید آینده محصول خود را پیشبینی کنید.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب برنامه ریزی بازاریابی استراتژیک اثر دیوید دبلیو اندرسون بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی برنامه‌ریزی بازاریابی استراتژیک می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 388 views بار دسته بندی : مدیریت، بازاریابی و فروش تاريخ : 11 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.