پژوهش کتاب کتاب برند خودت باش - پژوهش کتاب

نقد و بررسی کتاب برند خودت باش

درباره کتاب برند خودت باش

کتاب «برند خودت باش» The Brand Called You نوشته‌ی «پیتر مونتویا» و «تیم وندیهی» در سال ۲۰۰۳ منتشر شد. این کتاب درباره‌ی برند فردی و جایگاه سازی صحبت می‌کند و اطلاعات جالبی در اختیار مدیران، افراد فعال در حوزه‌ی بازاریابی و تبلیغات و کارآفرینان قرار می‌دهد. طبق گفته‌های این کتاب ساخت برند فردی نیازمند تغییر همه‌ی باورهای غلط و نامناسبی است که در فضای کسب‌وکار وجود دارد. ایجاد و ارتقای برند فردی بسیار پراهمیت و مهم است زیرا برند فردی قدرتمندترین ابزار برای ایجاد یک تجربه‌ی حرفه‌ای میلیون دلاری است که تا به امروز در هیچ کجا توصیه نشده است. اگر برند فردی متناسب، خلاقانه و با برنامه‌ریزی و طبق اصول جایگاه‌سازی ایجاد شود به افراد کمک خواهد کرد که:

نام و شخصیت خود را به یک محصول خاص تبدیل کنند که ویژگی‌های مطلوبی همراه خود داشت.
مشتریان و طرفداران خاص‌تر و سودآورتری را به سمت‎ خود جلب خواهند کرد.
حتی در زمان رکود و بحران‌های اقتصادی نیز مورد توجه‌ مشتریان شاخص خود خواهند قرار گرفت.

کتاب «برند خودت باش» نوشته‌ی «پیتر مونتویا» و «تیم وندیهی» از اهمیت برندسازی شخصیت‌ها سخن می‌گوید. طبق این اثر خود افراد و صاحبان مشاغل کسب‌وکار اصلی هستند و مشتریان برای یک کارت تجاری زیبا یا یک محیط کاری جذاب آن‌ها را انتخاب نمی‌کنند بلکه انتخابشان به دلیل وجود خود شخصیت‌های پشت کسب‌وکار است. شخصیت‌های پشت برندها و کسب‌وکارها سبب ایجاد اعتماد مشتریان و مخاطبان می‌شوند و نقش به سزایی در پیشبرد اهداف یک سازمان دارند. یک برندسازی درست می‌تواند نام افراد را ذهن مخاطبان حک کند و ارتباط و اعتمادی باارزش ایجاد کند. «پیتر مونتویا» و «تیم وندیهی» در این کتاب از چگونگی ایجاد یک برند فردی صحبت می‌کنند. آن‌ها توصیه می‌کنند اگر فردی به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید است بهتر است نام خود را برای آن برگزیند.

مروری بر محتوای کتاب برند خودت باش

«پیتر مونتویا» Peter Montoya  و «تیم وندیهی» Tim Vandehey در کتاب «برند خودت باش» از ایجاد یک برند فردی قوی صحبت می‌کنند زیرا بر این باور هستند این شیوه کلید برتری در میان تمامی رقبا است. این دو نویسنده در این اثر از نام افراد مشهوری ازجمله تایگر، اوپرا، شوال، ترامپ و مدونا یاد می‌کنند که از طریق جایگاه سازی در ذهن مردم مانده‌اند و به اهداف خود رسیده‌اند. این دو نویسنده در این اثر برند فردی را تصویری عمومی مشخص، قدرتمند و متقاعدکننده تعریف می‌کنند و به افراد فعال در کسب‌وکار توصیه می‌کنند هیچ‌گاه از آن غافل نشوند. این دو این اثر را طی چهار بخش اصلی نوشته‌اند که عبارت‌اند از:

بخش اول: دی ان ای یک برند فردی
بخش دوم: برندی با سه سر
بخش سوم: آناتومی یک برند فردی
بخش چهارم: هنوز زنده است! در طول ۱۲ ماه به برند خود زندگی ببخشید

ترجمه کتاب برند خودت باش به زبان فارسی

کتاب «برند خودت باش» نوشته‌ی «پیتر مونتویا» و «تیم وندیهی» با ترجمه‌ی «سامان شاهین‌پور» از سوی انتشارات سیته در سال ۱۳۹۷ منتشر شد که نسخه‌ی الکترونیک آن در همین صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. «سامان شاهین‌پور» مترجم این اثر ترجمه‌‌ی آثار حوزه‌ی موفقیت، تبلیغات و بازاریابی را در کارنامه‌ی کاریش دارد. کتاب‌های «نبرد در اتاق فرمان» و «افراد موفق چگونه فکر می‌کنند؟» از دیگر آثار ترجمه شده‌ی این مترجم هستند که نسخه‌ی الکترونیک آن‌ها هم در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است.  

«شاهین ترکمن» ناشر کتاب «برند خودت باش» نوشته‌ی «پیتر مونتویا» و «تیم وندیهی» مقدمه‌ای خواندنی در ابتدای این اثر نوشته است، در بخشی از آن می‌خوانیم: «کتاب برند خودت باش با مطالعه‌ی موردی درباره‌ی نقش برندهای فردی، گنجینه‌ای قوی از توصیه‌های امتحان شده برای ساخت برند فردی را انتقال می‌دهد و کارهایی را پیشنهاد می‌کند که می‌توان امروز، فردا و هفته‌ی بعد و ماه آینده انجام داد تا برندی فردی و قدرتمند ساخته شود و در ذهن مخاطبان ماندگار گردد.»

در بخش‌هایی از کتاب برند خودت باش می‌خوانیم

می‌توانید سایت خود را بسازید، ولی این بدین معنی نیست که مطمئناً مردم به آن سر می‌زنند. بر اساس تحقیق شرکت نت کرفت، در فوریه ی ۲۰۰۷ حدود /۲۹۷ میلیون وب‌سایت شخصی و ۷۰ میلیون وب‌سایت غیرشخصی در اینترنت وجود داشت. این رقابت بسیار سنگینی است. خوشبختانه شما با دنیا رقابت نمی‌کنید، بلکه با وکلا، حسابداران، طراحان گرافیک یا مؤسسه‌های تهیه‌ی غذای دیگری در محدوده‌ی بازار هدف خود رقابت می‌کنید. اما هنوز هم باید بازدیدکنندگان را به وب‌سایت خود هدایت کنید. اینجا بعضی از بهترین راه‌های انجام دادن این کار را آورده‌ایم:

ساده‌ترین راه این است که آدرس وب‌سایت خود را روی هر جزئی از محصولات بازاریابی برندتان که استفاده می‌کنید، قرار دهید: بروشورها، کارت‌های تجاری، تبلیغات، تابلو… فقط کافی است اسم ببرید. وقتی در رادیو مصاحبه‌ای انجام می‌دهید، دست کم سه بار وب‌سایت خود را معرفی کنید. به یاد داشته باشید، مردم به دنبال راهی هستند تا بتوانند آزادانه درباره‌ی شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. آن‌ها می‌خواهند وب‌سایت شما را بیابند. این شیوه، فناوری سطح پایین‌تری می‌طلبد. ۴ روش دیگر که از فناوری سطح بالاتری استفاده می‌کنند تا بازدیدکنندگان را هدایت کنند، این‌ها هستند. خوشبختانه هیچ‌کدام از آن‌ها پیچیده نیستند.

بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) بدین معنی است که مطالب وب‌سایت خود را بنویسید و پیوندهای ورودی به آن را به حداکثر برسانید. بدین ترتیب، سایت شما به‌راحتی توسط گوگل و موتورهای جستجوی دیگر در فهرست قرار می‌گیرد. این موضوع تماماً با گوگل در ارتباط است. گوگل دوسوم تمام جستجوها را انجام می‌دهد. پس اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان را به سایت خود هدایت کنید، باید خدایگان گوگل را خشنود سازید. بهینه‌سازی موتور جستجو برای افراد تازه‌کار نیست، باید درباره‌ی آن با یک متخصص وب صحبت کنید.

گوگل ادوردز. گوگل حقیقت یک گوریل ۸۰۰ پوندی است که درون یک جعبه قرار گرفته، بنابراین هر بحثی مربوط به بازدیدکنندگان از آن جا شروع می‌شود. خرید آدوردز يا واژه‌های تبلیغاتی بدین معنی است که می‌پذیرید با پرداخت پولی هنگفت به ازای هر جستجو، نام کسب‌وکار شما یکی از نتایجی باشد که در ستون کناری فهرست نتایج جستجو می‌بینید. زمانی که فردی در شهر شما، به دنبال «کوروالیس اورگان، متخصص ماساژ» می‌گردد، دوست دارید نام شما نخستین نتیجه‌ای باشد که آن فرد می‌بیند. آدوردز بهترین روش برای این کار است.

بنر تبلیغاتی. بله، بنرهای تبلیغاتی هنوز هم زنده هستند و خوب عمل می‌کنند. این‌ها تبلیغات گرافیکی‌ای هستند که در وب‌سایت خود قرار می‌دهید تا بازار هدف شما را به خود جلب کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 309 views بار دسته بندی : مدیریت، بازاریابی و فروش تاريخ : 11 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.