درباره کتاب تبلیغات پنهان در بازاریابی
کتاب «تبلیغات پنهان در بازاریابی» نوشته علی سلیمانی بشلی و وجیه طالبی است.
نویسندگان در این کتاب به اثر تبلیغات در جهان معاصر، انواع نبلیغات و به خصوص تبلیغات پنهان پرداختهاند.
شاید تعریف ما از تبلیغات بخش پیامهای بازرگانی در شبکه های تلویزیونی یا بیلبوردهای خیابانی باشد اما امروزه علم تبلیغات بسیار پیشرفتهتر از قبل عمل میکند و طوری ما را در معرض تبلیغ یک محصول یا یک شرکت می گذارد که خودمان هم متوجه نمیشویم. این نوع از تبلیغات که تبلیغات پنهان نام دارد جنبهها و تاثیرگذاریهای متفاوتی دارد.
در این کتاب با این جنبه ها و تاثیرات آشنا میشویم:
«تصور جهان بدون تبلیغات دیگر غیرممکن به نظر میآید. یک شهروند در زندگی روزمرّهی خود، روزانه بیش از یکصد آگهی تبلیغاتی را مشاهده میکند. صرفنظر از حجم انبوه تبلیغات، عوامل بسیار دیگری مانند بیمحتوا بودن، عدم توجه به فرهنگ عمومی جامعه، عدم توجه به کارکردهای پنهان تبلیغات، سلب آرامش روانی جامعه و عدم تطابق امکانات مردم با خواستههای ایجاد شده بهوسیلهی تبلیغات، زمینههای دلزدگی و آزردگی خاطر مخاطبان را فراهم ساخته و اثربخشی تبلیغات را بهشدت تحتالشعاع قرار داده است. تبلیغات یک تجارت وسیع و گسترده است که در میان صنایع برتر دنیا و به موازات صنایعی مثل صنعت نفت، اتومبیل، تکنولوژی اطلاعات، و کشاورزی قرار دارد. رشد صنعت تبلیغات در هر کشور، ارتباطی تنگاتنگ با سطح فعالیتهای تجاری و سالم بودن اقتصاد آن دارد. در واقع، میزان رشد و شکوفایی صنعت تبلیغات بیانگر سطح زندگی مردم یک کشور و نشانهی میزان توسعهی اقتصادی آن کشور است.»
ادامه…
بستن