پژوهش کتاب کتاب تجارت و بازاریابی الکترونیک - پژوهش کتاب

درباره کتاب تجارت و بازاریابی الکترونیک

تجارت از دیرباز انسان‌ها را با یکدیگر ارتباط داده است. در دوران باستان ابزارهایی نظیر کشتی یا قایق ‌راه‌های جدید تجارت را برای خریداران و فروشندگان باز کردند. نوآوری‌های بعدی مانند چاپ، موتور بخار و تلفن، ‌راه‌های ارتباطی افراد را برای انجام فعالیت‌های تجاری تغییر دادند و در عصر حاضر، اینترنت با شتاب بیشتری فعالیت‌های کسب و کار را تحت تاثیر قرار داده و انقلاب عظیمی‌در تجارت به وجود آورده است. همچنین اینترنت روش‌های تجارت را تغییر داده و شرکت‌ها منابع جدیدی برای کسب درآمد، کسب مشتری‌های جدید و مدیریت زنجیره تامین پیدا کرده‌اند. این تغییرات امکان جدیدی را برای شرکت‌ها ایجاد کرده تا ارتباطات خود را افزایش داده و بازار خود در محیط آنلاین گسترش دهند. شبکه‌های جهانی یکی از بهترین ‌راه‌ها برای توسعه کسب و کارها شده است. شرکت‌ها می‌توانند کالای خود را مستقیماً به مردم بفروشند و کسب و کارهای کوچک می‌توانند به مرزهای نامحدود جغرافیایی گسترش یابند. در این فصل ابتدا ‌تاریخچه‌ای از تجارت الکترونیک که در سه مرحله رشد نموده بیان ‌می‌شود. سپس تعاریف تجارت الکترونیک، انواع تجارت الکترونیک، تفاوت‌های آن با تجارت سنتی، مزایا و فرصت‌های حاصل از به کارگیری تجارت الکترونیک همچنین ‌چالش‌های مربوط به آن مطرح می‌شوند.
اواسط دهه ۱۹۶۰، بانک‌ها و موسسات مالی بزرگ از انتقال وجه الکترونیکی استفاده ‌می‌کردند. انتقال وجه الکترونیکی در ابتدا برای انتقال پول بین حساب در کسب و کار مورد استفاده قرار می‌گرفت، استفاده از انتقال وجه الکترونیکی به تدریج گسترش یافت و از آن در واریز حقوق و دستمزد به حساب کارکنان، پرداخت به صورت خودکار برای وام مسکن و خودرو، سپرده پرداخت‌های دولت به افراد، استفاده شد.
در سال ۱۹۶۰، بسیاری از اسناد مربوط به حمل و نقل کالاها که بین کسب و کارها رد و بدل می‌شد مانند فاکتورها، سفارش‌های خرید و صورت‌حساب کشتی‌ها شامل مجموعه‌ای از اطلاعات برای هر معامله بود که نیاز به ورود مجدد داده‌ها در طرف دیگر از معامله داشت. سفارش خرید، فاکتور و بارنامه برای هر معامله شامل بسیاری از اطلاعات مانند شماره آیتم، توصیف، قیمت و مقدار بود که هر فرم معمولاً قالب منحصر به فرد خود را برای ارایه اطلاعات داشت. با ایجاد یک مجموعه‌ای از فرمت‌های استاندارد برای انتقال اطلاعات به صورت الکترونیکی، کسب و کار قادر به کاهش اشتباهات، جلوگیری از چاپ و ارسال پستی هزینه‌ها و از بین بردن نیاز به دوباره وارد کردن داده ‌می‌شد. به همین دلیل مبادله الکترونیکی داده‌ها برای انتقال اطلاعات کامپیوتر در یک فرمت استاندارد که برای کسب و کارها قابل خواندن باشد استفاده شد.
شرکت‌هایی نظیر جنرال الکتریک، سیرز، وال مارت از پیشگامان استفاده از مبادله الکترونیکی داده‌ها به منظور بهبود فرآیندهای خرید خود و روابط خود با تامین کنندگان بودند. یکی از مشکلات که پیشگامان استفاده از مبادله الکترونیکی داده‌ها با آن مواجه بودند هزینه‌های بالای اجرای آن بود. انجام مبادله الکترونیکی داده‌ها به معنای خرید سخت افزار کامپیوتر و نرم‌افزار گران قیمت و سپس ایجاد ارتباطات شبکه مستقیم)با استفاده از خطوط تلفن اجاره) به همه شریک‌های تجاری و به اشتراک گذاشتن یک شبکه ارزش افزوده بود. شبکه ارزش افزوده یک شرکت مستقل است که اتصال و معامله حمل و نقل خدمات به خریداران و فروشندگان درگیر در مبادله الکترونیکی داده‌ها ارایه ‌می‌دهد. شبکه ارزش افزوده مسئول تضمین امنیت داده‌های منتقل شده بود.
ادامه…

بستن

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 380 views بار دسته بندی : مدیریت، بازاریابی و فروش تاريخ : 11 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.