پژوهش کتاب کتاب صوتی برنامه بازاریابی در یک صفحه - پژوهش کتاب

درباره کتاب صوتی برنامه بازاریابی در یک صفحه

– درباره کتاب صوتی برنامه بازاریابی در یک صفحه:
کتاب صوتی برنامه‌ی بازاریابی در یک صفحه نوشته‌ی کارآفرین موفق آلن دیب است که نخستین بار در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. این کتاب توانست عنوان «شماره‌ی یک پرفروش‌ترین‌های آمارون» را برای خود ثبت کند. اگر به دنبال رشد و گسترش کسب‌وکار خود هستید، ولی در برخورد با اطلاعات گسترده و ضدونقیض سر در گم شده‌اید، این کتاب راه‌حل‌های بسیار خوبی را به شما ارائه خواهد کرد.

– خلاصه‌ای از کتاب صوتی برنامه‌ی بازاریابی در یک صفحه:
برخی از افراد فکر می‌کنند بازاریابی عبارت است از تبلیغات یا برندینگ و یا برخی مفاهیم مبهم دیگر. هرچند همه‌ی این‌ها با بازاریابی مرتبط هستند، اما آن‌ها به یک معنا نبوده و یکسان نیستند. این ساده‌ترین و سرراست‌ترین تعریف از بازاریابی است که احتمالا تا آخر عمر به آن برمی‌خورید:

«اگر سیرکی در حال آمدن به شهر باشد و شما علامتی بکشید که می‌گوید «سیرک، یکشنبه به زمین نمایش می‌آید» این یک تبلیغ است. اگر علامت را بر پشت یک فیل نصب کنید و آن را در شهر بگردانید، این یک ترویج است. اگر فیل از باغ گلی در شهر عبور کند و روزنامه‌های محلی مطلبی در این باره بنویسند، این عمومی کردن است. اگر شهروندان شهر به سیرک بروند، شما باجه‌های سرگرمی را به آن‌ها نشان دهید، به آن‌ها توضیح دهید که با پول خرج کردن در باجه‌ها چقدر به آن‌ها خوش می‌گذرد، سوالاتشان را پاسخ دهید و سرانجام آن‌ها پول زیادی در سیرک خرج کنند، این فروش است و اگر برای تمام این موارد برنامه‌ریزی کرده باشید، این بازاریابی است. به همین سادگی!»

در واقع تمام مواردی که شما معمولا به بازاریابی ربط می‌دهید، تاکتیک‌ها هستند که در کتاب به تفصیل بیان شده‌اند. در ادامه خلاصه‌ای از فصل‌های این کتاب را برای شما بازگو می‌کنیم.

– فصل اول: انتخاب بازار هدف
انتخاب بازار هدف شما، یک قدم اولیه‌ی تعیین‌کننده در فرآیند بازاریابی است. انتخاب درست، به شما اطمینان می‌دهد که پیام شما بهتر طنین می‌اندازد، که در نتیجه بازاریابی شما را بسیار موثرتر خواهد کرد. شما با تمرکز بر روی بازار هدف مناسب کسب‌وکار خود، قادر خواهید بود تا بازگشت بهتری از زمان، پول و انرژی‌ای که صرف می‌کنید، دریافت نمایید.

– فصل دوم: خلق مشخص پیام
اکثر پیام‌های بازاریابی کسل‌کننده، کم‌قدرت و غیر موثر هستند. برای متفاوت جلوه کردن نسبت به بقیه، نیاز به پیامی متقاعد‌کننده دارید که توجه بازار هدفتان را جلب کند. زمانی که توجه‌شان را جلب کردید، هدف پیام شما، متقاعد کردن آن‌ها به پاسخ دادن خواهد بود.

– فصل سوم: دستیابی به مشتریان بالقوه با استفاده از رسانه‌های تبلیغاتی
رسانه‌ی تبلیغاتی، عاملی است که شما از آن برای رسیدن به بازار هدف خود و مخابره پیام خود استفاده خواهید کرد. این مورد معمولا گران‌ترین جزء بازاریابی شماست، بنابراین باید با دقت انتخاب و مدیریت شود تا اطمینان حاصل نمایید که بازدهی سرمایه‌گذاری خوبی به دست می‌آید.

– فصل چهارم: جذب مشتریان راغب
جذب مشتریان راغب در یک سیستم پایگاه داده، به منظور پیگیری‌های آینده برای موفقیت بازاریابی بسیار مهم است. دلیل این مسئله این است که فقط درصد بسیار کمی از مشتریان راغب ممکن است جهت خرید از شما آمادگی داشته باشند. جذب مشتریان راغب تمام آن چیزی است که برای هدایت مناسب منافع و دستیابی به فروش آینده به آن نیاز دارید.

– فصل پنجم: پرورش مشتریان راغب
پرورش مشتریان راغب، فرآیند جذب مردم از علاقه مبهم در رابطه با پیشنهاد شما نسبت به خواست آن‌ها و ایجاد تمایل به انجام کار با شما است. فرآیند پرورش مشتریان راغب، اطمینان می‌دهد که قبل از اینکه شما سعی نمایید محصولات خود را به آن‌ها به فروش برسانید، آن‌ها علاقه‌مند، با انگیزه و مستعد خرید از شما هستند.

– فصل ششم: ایجاد فروش
ایحاد فروش، همه‌چیز در مورد ایجاد اعتماد کافی برای برانگیختن و نشان دادن ارزش کافی برای برانگیختن مشتریان راغب علاقه‌مند به تبدیل شدن به مشتریان پرداخت‌کننده است. موقعیت‌یابی صحیح شما، فرآیند ایجاد فروش را برای شما و مشتری شما آسان و طبیعی خواهد ساخت.

– فصل هفتم: ارائه یک تجربه در سطح کلاس جهانی
با ارائه‌ی تجربه‌ای در سطح جهانی، مشتریان را به گروهی از طرفداران شیفته تبدیل کرده که خواستار خرید مداوم از شما هستند. برای ارائه‌ی این تجربه در سطح جهانی، شما می‌بایست سیستم‌های نوین را در کسب‌وکار خود پیاده‌سازی نموده و از فناوری به صورت هوشمندانه بهره ببرید.

– فصل هشتم: افزایش ارزش طول عمر مشتری
افزایش ارزش طول عمر مشتریان فعلی، جایی است که پول واقعی به دست می‌آید. برای انجام این کار، شما می‌بایست راهبردها و تاکتیک‌هایی را در راستای ترغیب مشتریان فعلی به منظور انجام معاملات بیشتر با شما، داشته باشید. همچنین می‌بایست اعداد کلیدی کسب‌وکارتان را بدانید، مدیریت نمایید و به طور مرتب بهبود دهید.

– فصل نهم: ایجاد هماهنگی و تحریک ارجاع‌دهی
ایجاد هماهنگی و تحریک ارجاعات (معرفی و توصیه‌ی ما به دیگران توسط مشتریان ما) یک فرآیند فعال است. بسیاری از کسب‌وکارها، آرزو و امید به ارجاعات داشته، اما یک سیستم قابل پیش‌بینی به منظور اتفاق افتادن آن را در اختیار ندارند. با پیاده‌سازی برخی از تاکتیک‌های ساده می‌توانید جریان ارجاعات را به بخش قابل اعتماد فرآیند بازاریابی خود تبدیل نمایید.

– تم کتاب برنامه‌ی بازاریابی در یک صفحه:
کتاب پیش‌رو در سه بخش و ۹ فصل، ساده‌ترین مسیر برای یک ‌کسب‌وکار کوچک را به شما می‌آمورد و کمک می‌کند تا از مرحله‌ای که هیچ‌چیز در مورد بازاریابی نمی‌دانید، به مرحله‌ی ساخت و پیاده‌سازی یک طرح بازاریابی پیجیده، با پاسخ مشخص در زمینه‌ی تجاریتان برسید. از ایده‌های این کتاب لذت ببرید و مهم‌تر اینکه آن‌ها را در تجارتتان به کار ببندید.

– درباره آلن دیب:
آلن دیب یک کارآفرین زنجیره‌ای، بازاریاب ساختارشکن و متخصص فناوری است. او چندین کسب‌وکار را در صنایع گوناگون از جمله فناوری اطلاعات، مخابرات و بازاریابی آغاز نموده و رشد داده است. یکی از کسب‌وکارهای پیشین او در صنعت ارتباطات راه دور بود که در آن با رقبایی چندملیتی و چند میلیاردی مواجه شد. آلن کسب‌وکار فوق را از زمان راه‌اندازی به مدت چهار سال و تا آنجا که توسط هفته‌نامه «بررسی کسب‌وکار» به عنوان یکی از سریع‌ترین شرکت‌های در حال رشد استرالیا نامگذاری شد، ادامه داد. آلن از کمک به کسب‌وکارها برای یافتن راه‌های نوین و نوآورانه برای استفاده از تکنولوژی و بازاریابی جهت تسهیل رشد سریع کسب‌وکار استقبال می‌کند. به عنوان مربی، مشاور و سخنران عمومی بسیار علاقه‌مند است که استراتژی‌های اثبات‌شده‌ی خود و تاکتیک‌های نوین را با مردم سراسر جهان به اشتراک بگذارد.
ادامه…

بستن

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 436 views بار دسته بندی : مدیریت، بازاریابی و فروش تاريخ : 11 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها