پژوهش کتاب کتاب صوتی طرح بازاریابی کسب‌وکارهای کوچک - پژوهش کتاب

نقد و بررسی کتاب صوتی طرح بازاریابی کسب‌وکارهای کوچک

کتاب صوتی «طرح بازاریابی کسب‌وکارهای کوچک» اثری از «آلن دیب» است. این کتاب شامل راهکارهای ساده و کاربردی برای رسیدن به موفقیت و کسب درآمد بیشتر در تجارت‌های کوچک می‌شود. این کتاب با ترجمه‌ی «فواد معصومی» و با صدای «تیما پور رحمانی»، «عرشیا شریعتی» و «نادر علیمردانی» در انتشارات «آریانا قلم» منتشر شده است.

درباره کتاب صوتی طرح بازاریابی کسب‌وکارهای کوچک

«ساده‌ترین راه رسیدن به پول»؛ این شاید بهترین خلاصه و چکیده‌ی کتاب باشد. آلن دیب در سال ۲۰۱۶ با رونمایی از کتاب طرح بازاریابی کسب‌وکارهای کوچک توانست وارد لیست پرفروش‌‌ترین‌های آمازون شود. این کتاب با نام اصلی «طرح بازاریابی یک صفحه‌ای» (the 1-Page Marketing Plan) درباره‌ی راهکارها و طرح‌هایی است که برای صاحبان کسب‌وکارهای کوچک موفقیت و خوش‌نامی در پی دارد. این کتاب مثل یک نقشه‌ی راه، از همان ابتدا شما را در مسیر درست بازاریابی و کسب درآمد بیشتر قرار می‌دهد. پس فصل‌های کتاب را به همان ترتیبی که آمده بشنوید تا بتوانید در پایان، یک طرح بازاریابی کامل و آماده‌ی اجرا داشته باشید.

آلن دیب در اوج فروتنی می‌گوید: «ای کاش می‌توانستم به شما بگویم ایده‌های این کتاب، ابداعات خودم است و من نابغه‌ی بازاریابی و کسب‌وکارم. اما واقعیت این است که فقط گردآورنده‌ی ایده‌های نابم». او از همان ابتدا و با صداقت کارش را شروع کرده، پس می‌توانید به حرف‌های‌اش اعتماد کنید و بگذارید برای یک بار هم که شده او مسیر کسب‌وکارتان را هدایت کند.

آلن دیب معتقد است برای این که بتوانید روش‌های جدیدی برای موفقیت خلق کنید، باید نابغه باشید. اما اگر واقعا این کار از شما ساخته نیست، کافی‌ست به تجربیات و اکتشافات کسانی که پیش از این با استفاده از نبوغ خود به موفقیت رسیده‌اند، تکیه کنید. با استفاده از راهکارها و توصیه‌های این کتاب می‌توانید کسب‌وکار بسیار موفق‌تری داشته باشید.

متن این کتاب بسیار ساده و روان است و طوری نوشته شده که هر مخاطبی از هر قشری بتواند مفاهیم آن را به‌سادگی درک کند. توصیه‌های نویسنده شامل اصول و قواعد کاربردی زیادی می‌شود که برخی از آن‌ها حاصل تجربیات شخصی نویسنده در کنار تجربیات سایر افراد موفق و الهام‌بخش است.

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی طرح بازاریابی کسب‌وکارهای کوچک

بخش یک: مرحله‌ی «قبل»

فصل یک: انتخاب بازار هدف

فصل دو: ساخت پیام

فصل سه: دستیابی به مشتریان بالقوه از طریق رسانه‌های تبلیغاتی

بخش دو: مرحله‌ی «حین»

فصل چهار: جذب مشتریان راغب

فصل پنج: پرورش مشتریان راغب

فصل شش: تبدیل به فروش

بخش سه: مرحله‌ی «بعد»

فصل هفت: ارائه‌ی تجربه‌ای در سطح جهانی

فصل هشت: افزایش طول عمر مشتری

فصل نه: هماهنگ‌سازی و تحریک ارجاع‌شوندگان

در بخشی از کتاب صوتی طرح بازاریابی کسب‌وکارها می‌شنویم

می‌خواهم یکی از ساده‌ترین و رایج‌ترین روش‌های نابود کردن کسب‌وکار را برای‌تان فاش کنم، از صمیم قلب با این امید که از آن استفاده نکنید. این روش مسلما بزرگ‌ترین اشتباهی است که صاحبان کسب‌وکارهای کوچک در حوزه‌ی بازاریابی مرتکب می‌شوند. این مشکل شایع، دلیل اصلی شکست بازاریابی اکثر کسب‌وکارهای کوچک است.

اگر صاحب کسب‌وکار کوچکی هستید، بدون شک کمی درباره‌ی بازاریابی و فروش فکر کرده‌اید. رویکردتان چه خواهد بود؟ در تبلیغات خود چه می‌خواهید بگویید؟ رایج‌ترین روش تصمیم‌گیری

برای این مسائل، که اکثر صاحبان کسب‌وکارهای کوچک از آن استفاده می‌کنند، این است که به رقبای بزرگ و موفق خود در صنعتی که در آن مشغول به فعالیت‌اند، نگاه و از آن‌ها تقلید می‌کنند. به نظر منطقی می‌رسد؛ کاری را که کسب‌وکارهای موفق می‌کنند انجام دهید و شما هم موفق خواهید شد. مگر نه؟

درواقع، این سریع‌ترین راه برای شکست است و مطمئنم این اشتباه منجر به شکست تعداد زیادی از کسب‌وکارهای کوچک شده است. دو دلیل اصلی آن عبارت‌اند از:

یک. شرکت‌های بزرگ دستور کار متفاوتی دارند: شرکت‌های بزرگ در بحث بازاریابی دستور کار بسیار متفاوتی نسبت به کسب‌وکارهای کوچک دارند. استراتژی‌ها و اولویت‌های آن‌ها بسیار با شما فرق می‌کند.

اولویت‌های بازاریابی شرکت‌های بزرگ چیزی شبیه به این است:

۱. خشنود کردن هیئت مدیره

۲. آرام کردن سهام‌داران

۳. اقناع تعصبات مدیران

۴. برآورده کردن انتظارات مشتریان فعلی

۵. کسب جوایز تبلیغات و خلاقیت

۶ جلب «حمایت» سهام‌داران و کمیته‌های گوناگون

۷. سودآوری

اولویت‌های بازاریابی کسب‌وکارهای کوچک چیزی شبیه به این است:

۱. سودآوری

همان‌طور که می‌بینید، بین اولویت‌های بازاریابی شرکت‌های کوچک و بزرگ یک دنیا تفاوت وجود دارد. پس طبیعتا باید در استراتژی و اجرا هم یک دنیا تفاوت داشته باشند.

دو. شرکت‌های بزرگ بودجه‌ی بسیار متفاوتی دارند: استراتژی همراه با مقیاس تغییر می‌کند. درک این موضوع بسیار مهم است. آیا فکر می‌کنید کسی که در ساخت آسمان‌خراش‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند استراتژی سرمایه‌گذاری ملکی متفاوتی با یک سرمایه‌گذار کوچک املاک دارد؟ قطعا بله.

استفاده از همان استراتژی در مقیاس کوچک جواب نخواهد داد. نمی‌توانید فقط یک طبقه از آسمان‌خراش را بسازید و موفق شوید. به همه ۱۰۰ طبقه‌ی آن نیاز دارید.

اگر شما ۱۰ میلیون دلار بودجه‌ی تبلیغاتی و سه سال زمان برای دستیابی به نتيجه‌ی سودآور دارید، در مقایسه با کسی که باید به سرعت با بودجه‌ی ۱۰ هزار دلاری به سودآوری برسد، باید از استراتژی بسیار متفاوتی استفاده کنید.

اگر از استراتژی بازاریابی شرکت‌های بزرگ استفاده کنید، ۱۰ هزار دلار شما مثل قطره‌ای در اقیانوس خواهد بود؛ بی‌اثر است و کاملا هدر خواهد رفت، چون استفاده از این استراژی در مقیاسی که شما فعالیت می‌کنید، اشتباه است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 480 views بار دسته بندی : مدیریت، بازاریابی و فروش تاريخ : 11 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها