درباره کتاب صوتی نفوذهن
معرفی کتاب:
اگر نمیدانید که چگونه باید مشتریان جدید برای کسبوکارتان جذب کنید و راههای همیشگی هیچ کمکی به شما نمیکند، کتاب صوتی نفوذهن: ۱۰۰ راه برای متقاعد کردن مشتریان (چکیده کتاب) اثر راجر دولی، همان چیزی است که به دنبالش هستید چرا که این کتاب تکنیکهای عملی برای استفاده از علوم اعصاب و تحقیقات رفتاری را به شما آموزش میدهد تا مشتریان جدیدی را به خود وفادار کنید.
– درباره کتاب:
پایه و اساس ایدهها و استراتژیهای به کار رفته در کتاب نفوذهن (Brainfluence) به این موضوع اشاره دارد که بخش اعظمی از فرآیندهای تصمیمگیری انسان ناخودآگاه است. به گفتۀ جرالد زالتمن، نویسنده و استاد بازاریابی دانشگاه هاروارد، ۹۵ درصد از افکار، احساسات و یادگیری ما بهطور ناخودآگاه صورت میگیرد. بازاریابی عصبی تماما درباره شناخت نحوه عملکرد مغز و استفاده از این شناخت برای بهبود بازاریابی محصولات است. مشتریها عموماً نمیتوانند درک کنند یا به درستی توضیح دهند که چرا در بازار، فلان تصمیم را میگیرند؛ بنابراین با سؤال کردن از آنها نیز نمیتوان به پاسخ این سؤال رسید.
در واقع این کتاب توضیح میدهد که چگونه میتوان با درک الگوهای تصمیمگیری، تحقیقات عصب شناختی و رفتاری، بازاریابی بهتری برای مصرف کنندگان اعمال کرد. این فرآیند، بازاریابی عصبی نامیده میشود. تحلیلگران از این روش استفاده میکنند تا بتوانند تمایل و علایق مصرف کننده و واکنشها و تصمیمات مشتریان را اندازه گیری و بررسی کنند.
– راجر دالی را بهتر بشناسیم:
راجر دالی (Roger Dooley) نویسنده و سخنران مشهور آمریکایی است و وبلاگی محبوب دارد که درباره شناخت عملکرد مغز و تاثیر آن بر بازاریابی، تبلیغات و فروش است.
در واقع او سخنرانی است که اکثر برنامههایش به ارتباط بین فروش محصولات برندها و پیامهای ذهنی مصرف کنندگان میپردازد و سالهاست که در پژوهشکدهها و شرکتهای مختلف فعالیت کرده است.
– کتاب نفوذهن: ۱۰۰ راه برای متقاعد کردن مشتریان به چه کسانی توصیه میشود:
این کتاب به علاقهمندان حوزه بازاریابی مخصوصا کسانی که بازاریاب و در کار فروش محصولات و خدمات هستند و دوست دارند نحوه تعامل و ارتباط با مشتریان را بدانند، به شدت توصیه میشود. این کتاب باعث میشود مخاطبشناسی بهتری داشته باشید و با روشهای نوین جهانی کسبوکار خود را گسترش دهید.
– جملات برگزیده کتاب:
– تحقیقات بسیاری نشان میدهند که حتی اگر تبلیغات شما آگاهانه مورد توجه قرار نگیرد، پیغام برند شما هنوز هم تأثیر خود را دارد. ما علاوه بر سیستم پردازش بصری، دارای سیستم ثانوی بَدویتری هستیم که مستقیماً بر ناخودآگاه ما اثر میگذارد.
– انسانها بهراحتی تصاویر را به عنوان تجسم واقعیت تفسیر میکنند و همین ویژگی، عکسها و تصاویر را به همراه قدرتمندی برای محتوای تبلیغاتی تبدیل مینماید.
– مهمترین درسی که میتوان آموخت این است که شعاری که به شما قول دهد پولتان به هدر نخواهد رفت، مشتری را افزایش میدهد.
– بخشی از کتاب :
گرچه رفتهرفته کسبوکارها به سمتی پیش میروند که از راه دور انجام میگیرند و از این رو تعاملات انسانی در آنها رنگ میبازند، زمانهایی هم هست که باید با مشتری شخصاً رودررو شویم. در هنر تبلیغات، مفاهیمی وجود دارند مانند: رسانههای تعاملی چند منظوره و تبلیغات همهجانبه. اگر اندکی به آن بیندیشید متوجه میشوید که هیچکدامشان تعاملیتر و همهجانبهتر از ارتباطی رودررو نیستند. در این خصوص، حسهای متعددی درگیرند، تماس چشمی اتفاق میفتد، زبان بدن به کار گرفته میشود تا پیامی را منتقل کند؛ اینها چیزهایی هستند که مغز انسان برای پردازش آنها طراحی شده است.
ادامه…
بستن