پژوهش کتاب با تلفن همراهت قهر کن! چطور باید چیرگی خودمان را در رابطه با دنیای دیجیتال بازیابی کنیم؟ - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

بیایید در ابتدا موضوعی را مشخص‌‌کنیم. این کتاب، قصد ندارد شما را وادار‌‌کند تا گوشی‌‌های همراه خود را زیر چرخهای اتوبوس بیندازید. درست همان‌‌طور که قطع ارتباط با یک نفر به معنی کنارگذاشتن هرگونه روابطۀ انسانی نیست. جدایی از تلفن همراه هم به معنی مبادلۀ آن‌‌ها با تلفن‌‌های قدیمی چرخان نیست.
هر چه باشد، دلایل زیادی برای دوست داشتن گوشی‌‌های همراهمان داریم. مثلاً آن‌‌ها نقش دوربین را برای ما ایفا می‌‌کنند یا مانند دی جی موسیقی پخش می‌‌کنند. به ما کمک می‌‌کنند تا با خانواده، دوستان و آشنایان در ارتباط باشیم. پاسخ پیش پا افتاده‌‌ترین سؤالاتی را که به پرسیدن آن‌‌ها فکر می‌‌کنیم را می‌‌دانند. آن‌‌ها اطلاعاتی دربارۀ وضعیت ترافیک و آب‌‌و هوا در اختیار ما قرار می‌‌دهند. تقویم‌‌ها و فهرست تماس‌‌های ما را به حافظۀ خود می‌‌سپارند. گوشی‌‌های هوشمند، ابزاری شگفت‌‌انگیز هستند.
اما موضوعی در رابطه با گوشی‌‌های هوشمند وجود دارد، که ما را وادار می‌‌کند مانند یک ابزار رفتار‌‌کنیم. برای اکثر ما خوردن یک وعدۀ غذایی، تماشای فیلم و یا حتی انتظار پشت چراغ قرمز بدون گوشی هوشمند دشوار است. در موارد نادری که کاملاً تصادفی گوشی‌‌هوشمند خود را در منزل یا روی میز جا می‌‌گذاریم، تلاش می‌‌کنیم به هر شکلی که شده دوباره آن‌‌ها را به دست‌‌آوریم. در نبودشان همواره احساس اضطراب می‌‌کنیم و هر لحظه کمبودشان را احساس می‌‌کنیم. اگر شما هم مانند اکثر افراد گوشی‌‌ هوشمندتان را نزدیک خود نگه‌‌می‌‌دارید، احتمالاً با کوچک‌‌ترین اشاره دوست دارید سری به گوشی‌‌های خود بزنید تا موضوعی را بررسی ‌‌کنید. مثلاً اخبار، پیام‌‌ها، رایانامه، وضعیت آب و هوا و یا هر موضوع دیگر.

ادامه…

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 72 views بار دسته بندی : تاريخ : 12 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.