پژوهش کتاب مدل کسب‌وکار دیجیتال شش سوالی که برای راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین به شما کمک می‌کند - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

تحول دیجیتالی معطوف به فناوری نیست، بلکه در مورد تغییر است. موضوع بر سر اما و اگر نیست، بلکه سؤالی درباره‌ی زمان و چگونگی انجام آن است.

اخیراً ما همراه با هیئت‌مدیره و تیم مدیریت ارشد یکی از بانک‌های موفق کارگاهی در مورد نوآوری دیجیتال برگزار کردیم. در بطن گفتگو، بانک را تشویق می‌کردیم که در مورد مدل کسب‌وکار جدیدی فکر کند تا به مقصدی برای مشتریانی تبدیل شود که اتفاقی را در زندگی‌شان دنبال می‌کنند، نه این‌که صرفاً مکانی که برای انجام معامله به آنجا می‌روند. مردم برای وام مسکن به بانک نمی‌روند، بلکه ما معتقدیم آن‌ها به دنبال خرید مسکن هستند. این تغییر کوچک در تفکر به معنای ایجاد تغییری عمیق تقریباً در تمام جنبه‌های کسب‌وکار است و این تغییر بهترین گزینه‌ی بانک برای مقابله با فشاری بود که شرکت پیش‌تر از حیث خدمات مالی دیجیتال جدیدی احساس می‌کرد که درآمدهایش را تأمین می‌کردند.

در آن زمان، یکی از مدیران ارشد سؤالی جدی را مطرح کرد: «اگر این مدل کسب‌وکار جدید کارآمد نباشد، چه اتفاقی می‌افتد؟» رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل تقریباً هم‌نظر پاسخ دادند: «آن‌وقت راه دیگری را امتحان خواهیم کرد». مدیرعامل ادامه داد: «اما مطمئن هستیم اگر راه دیگری را امتحان نکنیم، شخص دیگری با استفاده از خدمات دیجیتالی بین ما و مشتری قرار خواهد گرفت».

در اقتصاد دیجیتالی که اکنون پیش روی ما قرار دارد، بسیاری از شرکت‌ها موفقیت خود را تنها با اصلاح شیوه‌های مدیریتی موفقِ گذشته به دست نیاورده‌اند. شرکت‌های بزرگ‌تر به دلیل پایگاه مشتری بزرگ، سود سرشار و گاهی اوقات تجربه‌ی مشتری اندک، هدف خاص نوآوری دیجیتالی هستند. برای رشد در دنیای دیجیتالی، کسب‌وکارها در هر اندازه‌ای به بازسازی خودشان و تغییر قابل‌توجه سازمان‌شان نیاز خواهند داشت که این امر تغییر مدل‌های کسب‌وکارشان، افراد، ساختارها، شایستگی‌های حیاتی و فرهنگ‌های مختلف را شامل می‌شود. به‌طور خلاصه، رابطه‌ی شما با مشتریان‌تان به ایجاد شیوه‌های دیجیتالی جدید برای تعامل آن‌ها با شرکت شما بستگی دارد.

ادامه…

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 240 views بار دسته بندی : تاريخ : 29 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.