پژوهش کتاب کتاب صوتی خواب های خانقین - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

در جملات آغازین خواب‌های خانقین آمده است: «… می‌دانم هر زمینی ابتدا با کلمه فتح می‌شود. این را پدرم نگفته‌بود. من خودم می‌فهمم. حالا سربازان کلمات را به جهانت می‌فرستم. بخوان و ببین!».

جلیل آهنگرنژاد روزنامه نگار و شاعر متولد گیلان غرب و ساکن کرمانشاه است. مدیر نشریه‌ی دوزبانه‌ی صدای آزادی است که از سال ۱۳۸۲ به طور مرتب منتشر می شود. او در رشته‌ی ادبیات عرب تحصیل کرده و نیز دانش‌آموخته‌ی دکترای زبان و ادبیات فارسی است. کتاب «ریه‌گه‌ی کاوه»ی او که نقد و تحلیل ادبیات کُردی در کرماشان است، «کتاب سال» شده است.

پژوهشی در شاهنامه‌ی کُردی دارد و پنج مجموعه‌شعر کُردی‌اش به نام‌های: نرمه‌واران، تَم، رووژ، وفرینه‌گان و لش ششم، با استقبال مشتاق زبان و فرهنگ کُردی روبرو شده‌اند. طعم روزهای نیامده و خواب‌های خانقین دو اثر فارسی این شاعر کرمانشاهی است. منصور یاقوتی از چهره های ماندگار داستان نویسی ایران درباره کتاب نوشته است: «مجموعه شعر«خواب‌های خانقین» اثر جلیل آهنگرنژاد، یک تجربه‌ی موفق سوررئالیستی در نگاه تاریخ، هویت، عشق به سرزمین و زادگاه، دغدغه عظمت ها و شکوه‌های بر باد رفته و غبار و بوی سوخته سقوط که در تصاویر سوررئالیستی بازتاب یافته است. آهنگرنژاد در سروده‌های خانقینی‌اش نگاهی تقلیدی به بافت سوررئالیسم ندارد. ذهن و زبان خود اوست که مفاهیم و تصاویر را با ملاط سوررئالیسم در می‌آمیزد در نتیجه، تجربه ای‌است ماندگار و ای کاش در دست بی مایگان این وادی به سرقت نرود و اجازه بدهند این مجموعه شعر به عنوان یک تجربه سوررئالیستی موفق برای پژوهندگان و علاقمندان قابل استناد باشد.»

ادامه…

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 222 views بار دسته بندی : تاريخ : 17 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.