پژوهش کتاب کتاب صوتی لطفا عاشق بمانید - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

“کتاب لطفاً عاشق بمانید” دومین کتاب چاپ شده از این مجموعه است و به داستان بیژن و منیژه می پردازد که به موازات داستان حسام و الناز پیش می رود. حسام سال آخر رشته پزشکی را به پایان رسانده و دارای موفقیت های علمی فراوان از جمله چند پژوهش ملی به ثبت رسیده است. در طی یک تصادف با الناز آشنا می شود و این آشنایی دردسرهای فراوانی برای او دارد از جمله زندانی شدن توسط خانواده الناز و دردسرهای دیگر. او در بین بحران های شدید به یک روانشناس معرفی می شود و تعدادی از جلسات درمان را با ایشان طی می کند و فراز و نشیب های فراوانی را طی می کند. هدف از نگارش این کتاب آن است که تفاوت عشق زمینی که با هوس آلوده می شود و عشق پاک آسمانی مشخص گردد. حسام در پایان داستان با تشرف به حج لحظات ناب عرفان و عشق را تجربه می کند و به مقایسه این دو نوع عشق پرداخته و به این نتیجه می رسد که عشق با هوس نتیجه ای جز دردسر ندارد.
و اما کتاب حاضر به روانشناسی خیانت می پردازد. در این کتاب به داستان خسرو و شیرین پرداخته می شود که به موازات داستان سمانه و مهرداد پیش می رود. سمانه دختری است که والدین خویش را در زلزله بم از دست می دهد. او برای ادامه تحصیل در سایت ها می گردد که با پسری به نام مهرداد آشنا می شود که خارج از ایران زندگی می کند و او را ترغیب به ادامه تحصیل در خارج از کشور می کند. سمانه پس از یک دوره آشنایی تصمیم می گیرد با او ازدواج کند تا با یک تیردو هدف را نشان بگیرد. هم ادامه تحصیل و هم ازدواج ولی این ازدواج با دردسرهای فراوانی مواجه می شود از جمله خیانت مهرداد به او که داستان موضوع را پی می گیرد. در این بحران نیز سمانه به دکتر روانشناس مراجعه نموده و سلسله جلساتی تشکیل می شود.

از محاسن مجموعه کتب لطفا عاشق شوید و لطفا عاشق بمانید (جلد ۱ و ۲) می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
آشنایی با جزییات دقیق بیست و دو جلسه درمان شامل مشاوره به سبک واقعیت درمانی و روان پویشی. برخی از نوجوانان و جوانان نمی دانند که چرا حضور در جلسات درمانی ضرورت دارد و با آزمون و خطا این دوره از زندگی را با مرارت های فراوان طی می کنند. مراد زمانی است که با مقوله عشق روبرو می شوند که برخی با شکست عشقی و صدمات روحی و روانی آن دوره مواجه می شوند و برخی به سبب وجود عشق و نه هیچ تطابق و همسانی وارد ازدواج شده که برخی از آنها با شکست بعدی یعنی طلاق مواجه می شوند.

ادامه…

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 174 views بار دسته بندی : تاريخ : 27 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.