پژوهش کتاب کتاب صوتی کنترل ذهن - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

– متد کنترل ذهن سیلوا:
«خوزه سیلوادوروس» معروف به «خوزه سیلوا» سال‌ها پیش به کار تعمیر لوازم الکترونیکی مشغول بود که علاقه‌ی بسیاری به روان‌شناسی را در خود یافت. او کارش را در خانه و با تحقیق بر چگونگی افزایش بهره‌ی هوشی کودکان آغاز کرد. پس از آن که در نتیجه‌ی تجربه‌هایش شاهد تقویت ناگهانی بینش دخترش شد، بر آن شد تا بیشتر و بیشتر درباره‌ی رشد توانایی‌های روانی بیاموزد. چندی بعد و در سال ۱۹۴۴، سیلوا روش خود را توسعه داد، روشی که امروزه با عنوان «متد کنترل ذهن سیلوا» شناخته می‌شود. تا دهه‌ی شصت میلادی، سیلوا روشش را تنها روی اعضای خانواده‌اش اجرا می‌کرد. متد سیلوا، برنامه‌ای است که بر پایه‌های خودیاری و مراقبه استوار است. او نتایج اندیشه‌ها و پژوهش‌هایش را در چند کتاب به چاپ رسانده که در سراسر جهان با استقبال قابل توجهی روبه‌رو شده‌اند. مهم‌ترین آثار خوزه سیلوا «دستان شفابخش»، «انسان شفابخش»، «کنترل ذهن»، «بُعد دیگر وجود» و «ذهن زیبا، جسم زیبا» هستند که به زبان فارسی نیز ترجمه شده‌اند که کتاب دستان شفابخش، خود از مرز چاپ پنجاهم هم گذر کرده است و کنترل ذهن به‌زودی به سی‌امین دوره‌ی چاپ خود می‌رسد.

– کشف پیوندهای میان ذهن و بدن:
انسان ساخته و پرداخته‌ی ذهن خود است و دنیا را آن‌گونه درک می‌کند که در ذهنش می‌پندارد. ذهن، پیونددهنده‌ی روح با جسم و فرمانروای جسم است و بین ذهن و بدن پیوندی تنگاتنگ وجود دارد. چگونگی مهار و کنترل ذهن و شیوه‌های بهره‌برداری از نیروی بی‌کران آن دانش نوپایی است که دیرزمانی از پدیداری آن نمی‌گذرد. متد کنترل ذهن سیلوا امروزه در بیش از صدوسی کشور از جمله ایران، آموزش داده می‌شود. هیچ رویدادی در دنیای بیرون رخ نمی‌دهد، مگر آن‌که پیش از آن در دنیای ذهن رخ داده باشد. برای این‌که دنیایی زیبا برای خود بیافرینیم، نخست باید ذهن خود را زیبا کنیم و برای دست‌یابی به این امر، مهار و کنترل ذهن را در دست بگیریم.

– تکنیک‌های رسیدن به سطح موفقیت ذهنی:
کتاب کنترل ذهن یکی از مهم‌ترین آثار خوزه سیلوا است. او این اثر را در هفت بخش کلی نوشته است. در بخش نخست، به بررسی اصول اساسی متد کنترل ذهن می‌پردازد و در خلال آن از نخستین گام‌های مراقبه، نگرش عاشقانه، رازهای شاد زیستن، اصول قدرت و تصاویر ذهنی سخن می‌گوید. بخش دوم به سازوکار ذهن اختصاص دارد و از استرس و تنش، ترس، خوش‌بینی، دلیری، احساس گناه، کنترل خشم و خودباوری حرف می‌زند. سومین بخش تحت عنوان برنامه‌ریزی، برنامه‌ریزی‌های گذشته و اکنون و آینده را از نظر می‌گذراند. بخش چهارم از کتاب کنترل ذهن، توان‌افزایی نام دارد. سیلوا در این بخش، حول موضوعاتی چون خواست، باور، انتظار، واژه‌های توان‌افزا، کنترل وزن، قدرت تعیین‌کنندگی، انگیزه و پرورش حواس و احساسات بحث می‌کند. پنجمین بخش کتاب به بهبود روابط با دیگران می‌پردازد. نویسنده این بخش را با آگاهی از روابط آغاز می‌کند، با حل مسائل خانوادگی ادامه می‌دهد و درنهایت به چگونگی برخورد با منفی‌باف‌ها می‌رسد. بخش ششم درباره‌ی کار و پیشه است. چگونگی هدف‌گذاری و رسیدن به آن، نیروی مذکر و مؤنث، موفقیت شغلی و موفقیت شخصی، مفاهیمی هستند که این بخش با آن‌ها سروکار دارد. آخرین بخش کتاب تغییر و دگرگونی نام دارد و بیش از هرچیز و پس از ارائه‌ی راه‌کارهای مختلف تغییر در بخش‌های پیشین، به دشواری‌های تغییر کردن می‌پردازد.

– کتاب صوتی کنترل ذهن:
نشر صوتی آوانامه طی همکاری با «انتشارات نسل نواندیش» کتاب صوتی «کنترل ذهن» اثر «خوزه سیلوا» را با ترجمه‌ی «مجید پزشکی» و خوانش «حامد کریمی» تولید و منتشر کرده است. پیش از این نیز کتاب «دستان شفابخش» دیگر اثر به‌یادماندنی خوزه سیلوا، با ترجمه‌ی مجید پزشکی و خوانش «فریاد موسویان» توسط آوانامه صوتی شده است. مخاطبان خوزه سیلوا و روش او می‌توانند به‌‎زودی کتاب «بُعد دیگر وجود» را نیز از آوانامه و با صدای «پژمان رمضانی» بشنوند.

ادامه…

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 111 views بار دسته بندی : تاريخ : 31 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.