پژوهش کتاب کتاب چرا تبلیغات محیطی؟ - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

نقد و بررسی کتاب چرا تبلیغات محیطی؟

درباره کتاب چرا تبلیغات محیطی؟

کتاب «چرا تبلیغات محیطی؟» the outdoor advertising industry حاصل گردآوری انجمن تبلیغات محیطی آمریکا است. این اثر تقریبا به‌صورت مصور است و از اهمیت و جایگاه تبلیغات محیطی صحبت می‌کند. تبلیغات محیطی Out-of-home advertising یکی از روش‌های مهم و بسیار تأثیرگذار در تبلیغات است. تبلیغات محیطی امروز یکی از استراتژی‌های مهم کسب‌وکارهای مطرح است که تأثیر به سزایی بر روی اهداف بازاریابی شرکت می‌گذارد. از تبلیغات این‌چنینی نباید غافل شد و تأثیر آن را نباید دست کم گرفت چون تقریبا تمامی افراد در طول روز با یک یا چند نمونه از این تبلیغات روبه‌رو می‌شوند. نحوه‌ی اجرا و ارائه‌ی شرکت‌های مختلف در تبلیغات محیطی با یکدیگر متفاوت است و برخی از کسب‌وکارها از روش‌های بسیار خلاقانه‌ای استفاده می‌کنند و به طوری که تبلیغ آن‌ها چندین سال در ذهن افراد می‌ماند.

تبلیغات محیطی نقش مهمی در معرفی یک برند، محصول یا خدمت دارد. مخاطبان بدون آنکه به فروشگاه و مرکز خرید بروند هنگام پیاده‌روی یا رانندگی با انواع این مدل تبلیغات روبه‌رو می‌شوند و به‌صورت ناخودآگاه تحت تأثیر آن‌ها قرار می‌گیرند. یکی از مهم‌ترین رسانه‌های تبلیغات محیطی بیلبورد است که استفاده از آن در سراسر دنیا بسیار رایج و متداول است. اشخاص با دیدن بیلبوردهای بزرگ مشتاق به جست‌وجو و خرید می‌شوند از این رو از این روش تبلیغاتی هیچ‌گاه نباید غافل شد.

در تبلیغات محیطی در نظر گرفتن برخی موارد مانند محل قرارگیری بیلبورد، تصاویر و لغات بر روی تبلیغ بسیار مهم است که تأثیر مستقیم بر روی افزایش بازدهی آن تبلیغ دارد. علاوه‌بر بیلبورد رسانه‌های دیگری همچون بدنه‌ی اتوبوس‌ها، خودروهای پخش، تابلوهای درون ایستگاه‌های قطارهای مترو، اطراف زمین‌های ورزشی و … جزو رسانه‌های تبلیغات محیطی به‌حساب می‌آیند و استفاده از آن‌ها به شناخته‌تر شدن برند و درنهایت فروش بیشتر محصولات کمک می‌کند.

کتاب «چرا تبلیغات محیطی؟» تصاویر مربوط به تبلیغات محیطی شرکت‌ها و برندهای معتبر مانند مک‌دونالد، گپ، گوچی، پپسی و …. را بررسی کرده و اطلاعات و ایده‌های زیادی در ارتباط با این سبک از تبلیغات ارائه کرده است. مطالعه‌ی این اثر به مدیران، فعالان حوزه‌ی بازاریابی و تبلیغات توصیه و پیشنهاد می‌شود. این کتاب شامل دوازده فصل است که عبارت است از:

بخش یک: عملکرد یک نام تجاری
بخش دو: رفتار مشتریان
بخش سه: تشریح رسانه‌ی تبلیغات محیطی
بخش چهار: تعریف صنعت تبلیغات محیطی
بخش پنج: چرا تبلیغات محیطی؟
بخش شش: مقایسه‌ی ارزش رسانه‌ها
بخش هفت: قدرت بی‌همتای رسانه‌ی تبلیغات محیطی
بخش هشت: اندازه‌گیری تبلیغات محیطی
بخش نه: طراحی مؤثر برای تبلیغات محیطی
بخش ده: سنجش تأثیرگذاری تبلیغات محیطی
بخش یازده: تولید، فن‌آوری و نوآوری در تبلیغات محیطی
بخش دوازده: انقلاب تکنولوژیک در تبلیغات محیطی

ترجمه کتاب چرا تبلیغات محیطی؟ به زبان فارسی

کتاب «چرا تبلیغات محیطی؟» با ترجمه‌ی «عليرضا صدر محمدی» از سوی انتشارات سیته در سال ۱۳۸۷ منتشر شد که نسخه‌ی الکترونیک آن در همین صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. «عليرضا صدر محمدی»  مترجم ایرانی متولد سال ۱۳۳۹ ترجمه‌ و تألیف آثار حوزه‌ی تبلیغات و بازاریابی را در کارنامه‌ی کاریش دارد. کتاب تبلیغات با بیان ساده یکی از آثار تألیفی او است که سال ۱۳۹۳ از سوی انتشارات سیته به چاپ رسیده است و نسخه‌ی الکترونیک آن هم در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. «عليرضا صدر محمدی» درباره‌ی تأثیر و اهمیت تبلیغات محیطی در ابتدای کتاب «چرا تبلیغات محیطی؟» مقدمه‌ای کوتاه نوشته است که در بخشی از آن می‌خوانیم: «رسانه‌های تبلیغات محیطی ضمن برعهده داشتن رسالت انتقال بی‌واسطه‌ی پیام بی‌واسطه‌ی به مخاطبان، پیوستگی چرخه‌ی حضور رسانه‌ای را نیز حفظ می‌کند و ر همه‌ی مراحل اطلاع‌رسانی و تبلیغات، روندی یکنواخت پدید می‌آورد. حضور این رسانه در کشورهای پیشرفته قدمت چندین ده‌ ساله دارد و در حال حاضر به روش‌های تکنولوژیک متعدد عرضه می‌شود. این کتاب که از معتبرترین منبع تخصصی تبلیغات محیطی جهان، انجمن تبلیغات محیطی ایالات‌متحده تهیه شده است، مدخلی است برای ورود به علم مدیریت رسانه‌ای تبلیغات محیطی، به‌منظور بهبود نحوه‌ی ارائه‌ی این خدمات در کشورمان.»

در بخش‌هایی از کتاب چرا تبلیغات محیطی؟ می‌خوانیم

نام‌های تجاری، برای رقابت در بازار، با انتخاب کالاها و خدمات متفاوت، با استفاده از شبکه‌های توزیع و یا با تأثیرگذاری بر سلیقه‌ی مشتریان، سهم بیشتری از بازار را برای خود طلب می‌کند.

طبق نظر «پروفسور شولتز»، در آینده رقابت بر سر قیمت، سودآوری تولیدات یا مزیت شبکه‌های توزیع، باعث برتری نخواهد بود. تنها چیزی که به برتری می‌انجامد، خیلی ساده و روشن، اعتبار نام‌های تجاری است. آن‌ها برای پیشرفت در آینده، به پایبندی مشتریان نیازمندند. بازار آینده، متعلق به نام‌های تجاری قوی‌تر است.

آنچه به یک نام تجاری اعتبار می‌بخشد، آشنا بودن آن برای مخاطب، در معرض دید بودن و حفظ این موقعیت است.

به همین علت، پس از فرو ریختن دیوار آهنين و فروپاشی شوروی»، بسیاری از شرکت‌های آمریکایی، قبل از ارائه‌ی محصولات خود، اقدام به تبلیغ آن‌ها در روسیه کردند. آن‌ها بدین طریق می‌خواستند نامشان را به مشتریان شناسانده و قبل از ورود به کشور، در آن‌ها علاقه‌مندی نسبت به محصولات خود ایجاد کنند.

امروزه زمان یک کالای باارزش است. ما زمان را به این امید که در آینده وقت بیشتری داشته باشیم، صرف، پس‌انداز یا حفظ می‌کنیم.

سرعت بالای زندگی نوین، سبب تغییر در شیوه‌ی زندگی بسیاری از مصرف‌کنندگان شده است. ساعت‌های کاری قابل انعطاف برای مشاغل تخصصی، تعطیلات آخر هفته، امکان خرید ۲۴ ساعته، امکانات پیشرفته‌ی تکنولوژی و فعالیت‌های روزافزون در زندگی شهری، همگی باعث شده است که بیشتر مردم خواستار استانداردهای بالاتری در زندگی خود شوند.

تقریبا هر سال بیش از ۱۳۰ میلیون آمریکایی، برای رفتن به محل کار خود، هر روز سفرهای درون شهری یا بین شهری می‌کنند. هرچه می‌گذرد، ما زمان بیشتری را در اتومبیل، هواپیما، قطار، اتوبوس و یا مترو صرف می‌کنیم. این به معنای سالانه بیش از ۶  تریلیون کیلومتر جابه‌جایی است. در حقیقت، از چهل سال پیش تا حال، میزان جابه‌جایی، یک ‌صد و پنجاه درصد افزایش داشته است. هر آمریکایی در هفته به طور متوسط ۳۰۰ کیلومتر با وسیله‌ی نقلیه‌ی شخصی‌اش رانندگی می‌کند که این رقم هر سال بالاتر می‌رود.

امروزه خیلی از مشتریان (خریداران بالقوه)، پدیده‌ی جدیدی به نام سفر درون شهری زنجیره‌ای را تجربه می‌کنند. به طور معمول یک مرد بالغ پس از ترک منزل به سمت محل کار، احتمالاً فرزندانش را هم به مدرسه می‌رساند و بعد از پایان کار، برای ورزش کردن سری هم به یک باشگاه ورزشی می‌زند یا برای معاینه‌ی پزشکی نزد دکترا دندان پزشکش می‌رود یا شاید هم به قصد دیدن مسابقه‌ی فوتبال پسرش به زمین بازی برود و هنگام غروب به منزل بازگردد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 496 views بار دسته بندی : تاريخ : 16 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.