پژوهش کتاب کتاب صوتی همین امروز انجامش بده (خلاصه کتاب) - پژوهش کتاب

قیمت محصول : $0.00

این کتاب اثر داریس فوروکس می باشد که در نشر صوتی آذرسا به صورت جالب و جذابی خلاصه و به شکل صوتی درآمده است. اگر شما هم جز آن دسته از افراد هستید که دائما کار امروز را به فردا موکول می کنید پس لازم است این کتاب را بشنوید.
تمام اصول و قواعدی که در کتاب همین امروز انجامش بده بکار رفته، رابطه مستقیم با پیشرفت و شناخت چالش‌ها برای رسیدن به موفقیت دارد.
زمان مهم‌ترین دارایی ماست که ممکن است بر اثر اهمال کاری به‌آسانی آن را از دست بدهیم. فوروکس، در کتاب خود به شما یاد می‌دهد چطور روی زمانتان سرمایه گذاری کنید و امید واهی از شنبه شروع می کنم را به فراموشی بسپارید.
داریس فوروکس درباره‌ی تجربه‌ی خود در نویسندگی می‌گوید: «آرزوی نوشتن و انتشار کتاب را یک دهه با خودم حمل کردم و انجام دادنش را به تعویق انداختم. مدام بهانه می‌تراشیدم و با خود می‌گفتم الان وقتش نیست یا حالاحالاها باید روی تحقیقاتم کار کنم. اما در سال ۲۰۱۵ از این به تعویق انداختن‌های بی‌پایان خسته شدم و بالاخره دست به قلم شدم. شش ماه بعد اولین کتابم به بازار آمد.»

– خلاصه کتاب از زبان نویسنده:
مسلما کتاب همین امروز انجامش بده فقط درباره تولید بیشتر و بازدهی پرسودتر نیست. در عوض مقالاتی رو درونش گنجاندم که خودم ازشون در زندگی روزمره‌ام استفاده می کنم تا لحظات شیرین و پربارتری رو تجربه کنم. می‌خواهی یک دستورالعمل برای لذت بردن از یک زندگی عالی بهت بدم؟ تکلیفت رو با خودت مشخص کن. چیزهای اضافی رو هم حذف کن و فقط تمرکزت رو بزار روی همان‌ها. راهکارش ساده ست ولی عملی کردن بهش شاید سالها طول بکشه.
با این کتاب سفری کوتاه خواهی داشت به اعماق مقالات و ایده هایی که در ذهن من نویسنده، موج میزنه این نوشته ها رو در وبلاگم هم منتشر کردم. البته باید ذکر کنم که مقالات در آنجا به ترتیب نیامدند و بیشتر درباره چالش هایی هستند که در طول زندگی با آنها دست به گریبان بودم. البته در کتاب ساختاربندی بهتری رعایت شده تا به هدف نزدیکتر بشیم.
کتاب من با عنوان همین امروز برو تو کارش مهر بطلانی بر تعلل‌ها و امروز و فردا کردن! واضح و مبرهنه که با عمل کردن به نکات مندرج در این کتاب می‌تونیم بهره وری رو بالا ببریم و نقش و نگار معناداری به صفحات سپید زندگیمون بزنیم . سفر ما از ۳ بخش تشکیل شده در بخش اول نگاهمون رو به زندگی تغییر میدیم؛ طوری که دیگه نه تعللی باقی بمونه، نه نگرانی و نه حتی حسرتی!
می دونی… مادربزرگ من چند سال آخر عمرش رو بیمار بود. همیشه حسرت کارهایی رو می‌خورد که در زندگی نتونسته بود بهشون جامه عمل بپوشونه. تحقیقات به ما نشون میدن که احساسات منفی در مقایسه با احساسات مثبت اثر خیلی بیشتری روی روان ما میذارن. بنابراین قبل از اونکه بخوام بهت بگم چطور از زمانت به بهترین نحو استفاده کنی میخوام روی طرز فکر و دیدگاهت تمرکز کنی این همون موضوعیه که در بخش یک کتاب همین امروز انجامش بده عنوان شده:
تغییر روحیه از حالت پسیو به اکتیو، یا از حالت بالقوه به بالفعل. به محض اینکه از وقتمون به نحو احسن استفاده کنیم انگار واقعا داریم زندگی می‌کنیم. چون بهره وری به همین معناست: استفاده بهینه از وقت. در بخش دوم براتون یکسری مقاله قرار دادم که بهتون کمک می‌کنه بدونید چطور باید این کار رو انجام بدید. به عبارت دیگه رویکرد نوینی در رابطه با این ایده در پیش گرفتم.

در نهایت در بخش سوم کتاب همین امروز انجامش بده بهت یاد میدم که چطوری از مسیر منحرف نشی! همه مون خوب میدونیم که خیلی راحته با خوندن یک مقاله جوگیر بشیم و یکی دو روزی به اون ایده عمل کنیم ولی میدونی چالش از کجا شروع میشه؟ از تکرار کارهای ساده و به نظر آسون. به طور روزمره این یعنی تداوم داشتن و استمرار بخشیدن به ایده هایی که در ذهن داریم. مثلا در بخش سوم مقاله ای به نام «ترکیب بندی» داریم.
وقتی کارهای کوچک رو هر روز انجام میدیم، کم کم و ذره ذره جمع میشن و در نهایت نتیجه ای عالی به ما میدن، مثل برخورداری از ذهن یا بدنی نیرومند، اتکا به خود، یه سبد سهام چاق و چله و … ولی باید حواسمون باشه که اگه هوشیار نباشیم ممکنه چیزای مضر رو جمع آوری کنیم. درست مثل زمانی که زیاد فست فود می‌خوریم. همش غر می‌زنیم و ناله می‌کنیم باید حواسمون باشه که دقایق زندگی از لای انگشتامون سر نخورن!

ادامه…

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 244 views بار دسته بندی : تاريخ : 8 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.